Pregled bibliografske jedinice broj: 1015833
Dematerijalizacija i politizacija izložbe: Primjeri kustoske prakse kao antikapitalističke institucionalne kritike u Jugoslaviji tijekom 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća
Dematerijalizacija i politizacija izložbe: Primjeri kustoske prakse kao antikapitalističke institucionalne kritike u Jugoslaviji tijekom 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 36 (2012), 36; 235-248 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1015833 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dematerijalizacija i politizacija izložbe: Primjeri kustoske prakse kao antikapitalističke institucionalne kritike u Jugoslaviji tijekom 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća
(Dematerialization and Politicization o the Exhibition: Examples o Curatorial Practiceas Anticapitalist Institutional Critique in Yugoslavia During the 1960s and 1970s)
Autori
Bago, Ivana
Izvornik
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (0350-3437) 36
(2012), 36;
235-248
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
povijest izložbi ; kustoska praksa ; institucionalna kritika ; teorije prevođenja ; 1968. ; studentski centri ; Dunja Blažević ; Želimir...
(history of exhibitions ; curatorial practice ; institutional critique ; theories of translation ; 1968 ; Student Centers ; Dunja Blažević ; Želimir Koščević ; Ida Biard)
Sažetak
U tekstu se razmatraju odabrani primjeri izložbenih praksi u Jugoslaviji tijekom 1960-ih i 1970-ih, projekti triju kustosa: Želimira Koščevića, Ide Biard i Dunje Blažević, koji su svi (posredno ili neposredno) bili vezani uz studentske centre, žarišta progresivnih kulturnih postšezdesetosmaških praksi u Jugoslaviji. U svojim projektima kustosi su eksperimentirali s izložbenim formatom i samom formom umjetničke institucije, transformirajući ih u mjesto i sredstvo institucionalne i društvene kritike buržoaskog razumijevanja umjetnosti i kulture. Primjeri koji se ovdje analiziraju »uznemiruju« uspostavljene simetrije između umjetnosti i kustostva, medijacije i publike, razotkrivajući kustosku praksu kao kreativni i transformativni proces prevođenja koji se oblikuje, i preoblikuje, u odnosu na radikalne pomake u umjetničkoj produkciji toga vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Likovne umjetnosti