Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1015531

Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju


Mihanović, Vesna; Vukmanović, Božica
Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu = Translational approach in diagnostics and rehabilitation of listening and speech : 55 years of SUVAG : Scientific and professional monograph : Dedicated to the 55th anniversary of the SUVAG Polyclinic Zagreb and the 20th anniversary of the Center for Cochlear Implant / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 134-158 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1015531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju
(The influence of family and school surroundings on children with developmental difficulties)

Autori
Mihanović, Vesna ; Vukmanović, Božica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu = Translational approach in diagnostics and rehabilitation of listening and speech : 55 years of SUVAG : Scientific and professional monograph : Dedicated to the 55th anniversary of the SUVAG Polyclinic Zagreb and the 20th anniversary of the Center for Cochlear Implant / Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2016, 134-158

ISBN
978-953-7948-04-7

Skup
9. međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
djeca i mladi s teškoćama u razvoju ; obiteljsko i školsko okruženje ; rizični životni stil ; zaštitni čimbenici ; preventivni programi
(children with developmental difficulties ; family and school surroundings ; risk life style ; defensive factors ; orevention programs)

Sažetak
Suvremeni pristupi usmjereni na dijete pokazuju koliko velik značaj ima stimulativno i primjereno okružje na njegov cjelovit razvoj. Poticajna sredina omogućuje djetetu stjecanje znanja, vježbanje sposobnosti i izražavanje originalnosti vlastitim stvaralaštvom. Potrebno je stvoriti uvjete, organizirati i oblikovati prostor po mjeri djeteta kako bi autonomno stupilo u interakciju s fizičkom i socijalnom okolinom. Roditelji svakog djeteta, pa tako i djeteta s teškoćama u razvoju, trebaju biti središnje i aktivne osobe u donošenju odluka o njegovom odgoju. Ukoliko roditeljstvo promatramo i u kontekstu dnevno promjenjivih društveno-vrijednosnih zbivanja te vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na njegovo funkciniranje, potrebno je raditi na otpornosti obitelji osnažujući ju pritom kroz zaštitne čimbenike kako bi se suočila sa životnim izazovima. Uz roditeljski dom, odgojno-obrazovna ustanova je sredina koja svojim djelovanjem omogućuje optimalni razvoj djeteta, jačajući pritom njegove kompetencije. U ovakvoj sredini, osim što se modificiraju određena ponašanja donesena iz obitelji, razvijaju se i neki novi oblici. Tu se kreira novo koherentno okruženje koje postaje moćnije od bilo kojeg pojedinačnog utjecaja. No, brojne situacije kojima su djeca i mladi kontinuirano izloženi u obitelji i izvan nje, mogu ih dovesti do određenog rizičnog životnog stila. Takva ponašanja predstavljaju razvojne rizike koji mogu prerasti u neprihvatljive oblike ponašanja. U novije su vrijeme neprihvatljivi oblici ponašanja u stalnom porastu i ukazuju na potrebu za organiziranjem šire društvene akcije na prevenciji i njihovom otklanjanju. Preveniranje ili ublažavanje uočenih nepravilnosti u procesu socijalizacije djece i mladih s teškoćama u razvoju iziskuje stalnu intervenciju usmjerenu na pronalaženje, isticanje i jačanje pozitivnih kapaciteta djeteta i okoline. Može se ostvariti provođenjem preventivnih programa te istodobnim jačanjem zaštitnih čimbenika. Uspjeh će biti veći ukoliko se problemu pristupi ranije nego se on pojavi, uz aktivno sudjelovanje članova obitelji, odgojno-obrazovne ustanove i lokalne zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Socijalne djelatnosti

Napomena
Tekst u publikaciji usporedo na hrv. i na engl. jeziku.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Vesna Mihanović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mihanović, Vesna; Vukmanović, Božica
Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu = Translational approach in diagnostics and rehabilitation of listening and speech : 55 years of SUVAG : Scientific and professional monograph : Dedicated to the 55th anniversary of the SUVAG Polyclinic Zagreb and the 20th anniversary of the Center for Cochlear Implant / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 134-158 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Mihanović, V. & Vukmanović, B. (2016) Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju. U: Dulčić, A. (ur.)Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu = Translational approach in diagnostics and rehabilitation of listening and speech : 55 years of SUVAG : Scientific and professional monograph : Dedicated to the 55th anniversary of the SUVAG Polyclinic Zagreb and the 20th anniversary of the Center for Cochlear Implant.
@article{article, author = {Mihanovi\'{c}, Vesna and Vukmanovi\'{c}, Bo\v{z}ica}, editor = {Dul\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2016}, pages = {134-158}, keywords = {djeca i mladi s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, obiteljsko i \v{s}kolsko okru\v{z}enje, rizi\v{c}ni \v{z}ivotni stil, za\v{s}titni \v{c}imbenici, preventivni programi}, isbn = {978-953-7948-04-7}, title = {Utjecaj obiteljskog i \v{s}kolskog okru\v{z}enja na djecu s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {djeca i mladi s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, obiteljsko i \v{s}kolsko okru\v{z}enje, rizi\v{c}ni \v{z}ivotni stil, za\v{s}titni \v{c}imbenici, preventivni programi}, publisher = {Poliklinika SUVAG}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mihanovi\'{c}, Vesna and Vukmanovi\'{c}, Bo\v{z}ica}, editor = {Dul\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2016}, pages = {134-158}, keywords = {children with developmental difficulties, family and school surroundings, risk life style, defensive factors, orevention programs}, isbn = {978-953-7948-04-7}, title = {The influence of family and school surroundings on children with developmental difficulties}, keyword = {children with developmental difficulties, family and school surroundings, risk life style, defensive factors, orevention programs}, publisher = {Poliklinika SUVAG}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font