Pregled bibliografske jedinice broj: 1015531
Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju
Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju // Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu = Translational approach in diagnostics and rehabilitation of listening and speech : 55 years of SUVAG : Scientific and professional monograph : Dedicated to the 55th anniversary of the SUVAG Polyclinic Zagreb and the 20th anniversary of the Center for Cochlear Implant / Dulčić, Adinda (ur.).
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2016. str. 134-158 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1015531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj obiteljskog i školskog okruženja na djecu s teškoćama u razvoju
(The influence of family and school surroundings on children with developmental difficulties)
Autori
Mihanović, Vesna ; Vukmanović, Božica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora : 55 godina SUVAG-a : znanstveno-stručna monografija : u povodu 55. obljetnice Poliklinike SUVAG i 20. godišnjice Centra za umjetnu pužnicu = Translational approach in diagnostics and rehabilitation of listening and speech : 55 years of SUVAG : Scientific and professional monograph : Dedicated to the 55th anniversary of the SUVAG Polyclinic Zagreb and the 20th anniversary of the Center for Cochlear Implant
/ Dulčić, Adinda - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2016, 134-158
ISBN
978-953-7948-04-7
Skup
9. međunarodni znanstveno-stručni simpozij verbotonalnog sistema
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca i mladi s teškoćama u razvoju ; obiteljsko i školsko okruženje ; rizični životni stil ; zaštitni čimbenici ; preventivni programi
(children with developmental difficulties ; family and school surroundings ; risk life style ; defensive factors ; orevention programs)
Sažetak
Suvremeni pristupi usmjereni na dijete pokazuju koliko velik značaj ima stimulativno i primjereno okružje na njegov cjelovit razvoj. Poticajna sredina omogućuje djetetu stjecanje znanja, vježbanje sposobnosti i izražavanje originalnosti vlastitim stvaralaštvom. Potrebno je stvoriti uvjete, organizirati i oblikovati prostor po mjeri djeteta kako bi autonomno stupilo u interakciju s fizičkom i socijalnom okolinom. Roditelji svakog djeteta, pa tako i djeteta s teškoćama u razvoju, trebaju biti središnje i aktivne osobe u donošenju odluka o njegovom odgoju. Ukoliko roditeljstvo promatramo i u kontekstu dnevno promjenjivih društveno-vrijednosnih zbivanja te vanjskih i unutarnjih čimbenika koji utječu na njegovo funkciniranje, potrebno je raditi na otpornosti obitelji osnažujući ju pritom kroz zaštitne čimbenike kako bi se suočila sa životnim izazovima. Uz roditeljski dom, odgojno-obrazovna ustanova je sredina koja svojim djelovanjem omogućuje optimalni razvoj djeteta, jačajući pritom njegove kompetencije. U ovakvoj sredini, osim što se modificiraju određena ponašanja donesena iz obitelji, razvijaju se i neki novi oblici. Tu se kreira novo koherentno okruženje koje postaje moćnije od bilo kojeg pojedinačnog utjecaja. No, brojne situacije kojima su djeca i mladi kontinuirano izloženi u obitelji i izvan nje, mogu ih dovesti do određenog rizičnog životnog stila. Takva ponašanja predstavljaju razvojne rizike koji mogu prerasti u neprihvatljive oblike ponašanja. U novije su vrijeme neprihvatljivi oblici ponašanja u stalnom porastu i ukazuju na potrebu za organiziranjem šire društvene akcije na prevenciji i njihovom otklanjanju. Preveniranje ili ublažavanje uočenih nepravilnosti u procesu socijalizacije djece i mladih s teškoćama u razvoju iziskuje stalnu intervenciju usmjerenu na pronalaženje, isticanje i jačanje pozitivnih kapaciteta djeteta i okoline. Može se ostvariti provođenjem preventivnih programa te istodobnim jačanjem zaštitnih čimbenika. Uspjeh će biti veći ukoliko se problemu pristupi ranije nego se on pojavi, uz aktivno sudjelovanje članova obitelji, odgojno-obrazovne ustanove i lokalne zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Socijalne djelatnosti
Napomena
Tekst u publikaciji usporedo na hrv. i na engl. jeziku.