Pregled bibliografske jedinice broj: 1015328
Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom
Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, R ; Bogatić, K ; Gazibara, S ; Pejaković, S ; Simel, S ; Nagy Varga, A. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 140-151
CROSBI ID: 1015328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom
(Inclusion as a Possibility for Working with Gifted children)
Autori
Lončar, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Urednik/ci
Jukić, R ; Bogatić, K ; Gazibara, S ; Pejaković, S ; Simel, S ; Nagy Varga, A.
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2016
Raspon stranica
140-151
ISBN
978-953-314-092-6
Ključne riječi
inkluzija, nadarenost, talentiranost.
(inclusion, giftedness, talent.)
Sažetak
U radu se polazi od analize značenja i važnosti inkluzije i inkluzivnog obrazovanja kao potrebi uključivanja sve djece u redovite škole. Inkluzija u obrazovanju nastoji pružiti svakom djetetu podjednake šanse za uspjeh u školi i školskom radu. Intenzivnim proučavanjem literature došlo se do zaključka kako sve više autora pod pojmom “djeca s posebnim potrebama” podrazumijeva i nadarenu djecu. Posebno kod američkih autora prisutan je stav da se o odgoju i obrazovanju nadarene i talentirane djece razmatra u okvirima specijalnog odgoja i obrazovanja. Postoje brojne definicije darovitosti, a najčešći termini kojima se označavaju pojedinci s visoko razvijenim sposobnostima su nadarenost i talent. Cilj rada bio je utvrditi probleme i mogućnosti rane identifikacije i individualizacije rada s nadarenom djecom, odnosno utvrditi tretman nadarene djece. U tu svrhu složeni konstrukt nadarenosti je operacionaliziran, izdvojene su njegove karakteristike, načini identificiranja i metodički oblici rada s nadarenim učenicima. U procesu identifikacije treba poći od stava da je nadarenost realnost u svim sredinama, da ima svoju društvenu važnost i da je moguće pedagoški osmisliti strategiju i pravac usmjerenja nadarenih. Na osnovi dosadašnjih rezultata ustanovljeno je da uspješnost darovitih učenika u mnogome ovisi od potpore učitelja ili nastavnika u školi kao i roditelja. U današnjem društvu se, nažalost, jako malo pažnje posvećuje darovitim učenicima. Jedan od razloga je nedovoljna osviještenost i senzibilizacija nastavnog osoblja koji bi trebali biti osposobljeni za učinkovit rad s nadarenim učenicima gdje se moraju poštovati individualne razlike među učenicima. Da bi jedno društvo napredovalo, potrebno je investirati u dodatne fondove za darovite, jer su darovita djeca vrijedni resursi društva, stoga društvo mora razvijati njihove talente.
Izvorni jezik
Hrvatski