Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1015328

Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom


Lončar, Martina
Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, R ; Bogatić, K ; Gazibara, S ; Pejaković, S ; Simel, S ; Nagy Varga, A. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 140-151


CROSBI ID: 1015328 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom
(Inclusion as a Possibility for Working with Gifted children)

Autori
Lončar, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije

Urednik/ci
Jukić, R ; Bogatić, K ; Gazibara, S ; Pejaković, S ; Simel, S ; Nagy Varga, A.

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Grad
Osijek

Godina
2016

Raspon stranica
140-151

ISBN
978-953-314-092-6

Ključne riječi
inkluzija, nadarenost, talentiranost.
(inclusion, giftedness, talent.)

Sažetak
U radu se polazi od analize značenja i važnosti inkluzije i inkluzivnog obrazovanja kao potrebi uključivanja sve djece u redovite škole. Inkluzija u obrazovanju nastoji pružiti svakom djetetu podjednake šanse za uspjeh u školi i školskom radu. Intenzivnim proučavanjem literature došlo se do zaključka kako sve više autora pod pojmom “djeca s posebnim potrebama” podrazumijeva i nadarenu djecu. Posebno kod američkih autora prisutan je stav da se o odgoju i obrazovanju nadarene i talentirane djece razmatra u okvirima specijalnog odgoja i obrazovanja. Postoje brojne definicije darovitosti, a najčešći termini kojima se označavaju pojedinci s visoko razvijenim sposobnostima su nadarenost i talent. Cilj rada bio je utvrditi probleme i mogućnosti rane identifikacije i individualizacije rada s nadarenom djecom, odnosno utvrditi tretman nadarene djece. U tu svrhu složeni konstrukt nadarenosti je operacionaliziran, izdvojene su njegove karakteristike, načini identificiranja i metodički oblici rada s nadarenim učenicima. U procesu identifikacije treba poći od stava da je nadarenost realnost u svim sredinama, da ima svoju društvenu važnost i da je moguće pedagoški osmisliti strategiju i pravac usmjerenja nadarenih. Na osnovi dosadašnjih rezultata ustanovljeno je da uspješnost darovitih učenika u mnogome ovisi od potpore učitelja ili nastavnika u školi kao i roditelja. U današnjem društvu se, nažalost, jako malo pažnje posvećuje darovitim učenicima. Jedan od razloga je nedovoljna osviještenost i senzibilizacija nastavnog osoblja koji bi trebali biti osposobljeni za učinkovit rad s nadarenim učenicima gdje se moraju poštovati individualne razlike među učenicima. Da bi jedno društvo napredovalo, potrebno je investirati u dodatne fondove za darovite, jer su darovita djeca vrijedni resursi društva, stoga društvo mora razvijati njihove talente.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Martina Lončar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lončar, Martina
Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom // Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, R ; Bogatić, K ; Gazibara, S ; Pejaković, S ; Simel, S ; Nagy Varga, A. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 140-151
Lončar, M. (2016) Inkluzija kao mogućnost rada s nadarenom djecom. U: Jukić, R., Bogatić, K., Gazibara, S., Pejaković, S., Simel, S. & Nagy Varga, A. (ur.) Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije. Osijek, Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, str. 140-151.
@inbook{inbook, author = {Lon\v{c}ar, Martina}, year = {2016}, pages = {140-151}, keywords = {inkluzija, nadarenost, talentiranost.}, isbn = {978-953-314-092-6}, title = {Inkluzija kao mogu\'{c}nost rada s nadarenom djecom}, keyword = {inkluzija, nadarenost, talentiranost.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }
@inbook{inbook, author = {Lon\v{c}ar, Martina}, year = {2016}, pages = {140-151}, keywords = {inclusion, giftedness, talent.}, isbn = {978-953-314-092-6}, title = {Inclusion as a Possibility for Working with Gifted children}, keyword = {inclusion, giftedness, talent.}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font