Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1015322

Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza


Bačlija Sušić, Blaženka; Županić Benić, Marijana
Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), Sp.Ed.3; 93-105 doi:10.15516/cje.v20i0.3022 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1015322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza
(Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children)

Autori
Bačlija Sušić, Blaženka ; Županić Benić, Marijana

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20 (2018), Sp.Ed.3; 93-105

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
glazbeno stvaralaštvo ; likovno stvaralaštvo ; odgojitelji ; poticanje kreativnosti ; rani i predškolski odgoj
(creativity encouragement ; early childhood and preschool education ; music creation ; visual arts creation.)

Sažetak
Aktivno sudjelovanje u umjetničkim aktivnostima utječe na razvoj djetetove kreativnosti, senzibilizira ga te obogaćuje njegov emocionalni razvoj koji je u današnje vrijeme često zapostavljen zbog neminovnog razvoja i utjecaja tehnologije. Cilj je ovoga rada utvrditi koliko često odgojitelji potiču kreativan izraz djece provođenjem glazbenih i likovnih umjetničkih aktivnosti ovisno o njihovu senzibilitetu i interesu za navedena umjetnička područja, koje razvijaju dodatnim umjetničkim obrazovanjem, posjećivanjem likovnih i glazbenih umjetničkih događanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 odgojitelja, studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja koji su upisom navedenog studija pokazali interes i želju za daljnjim usavršavanjem i razvojem svojih profesionalnih kompetencija. Kao instrument za prikupljanje podataka koristio se anonimni anketni upitnik, konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Učestalost provođenja aktivnosti na području glazbene i likovne umjetnosti u vrtiću ovisila je o području umjetnosti kojim su se ispitanici dodatno bavili uz redovito školovanje, ali ne i o trajanju dodatnog umjetničkog obrazovanja. Oni ispitanici koji češće posjećuju likovne izložbe i glazbena umjetnička događanja izjasnili su se da značajno češće provode umjetničke aktivnosti u odnosu na ispitanike koji rjeđe posjećuju takva događanja. Rezultatima ovog istraživanja stječe se uvid u stanje provođenja umjetničkih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi u odgojno- obrazovnoj praksi. Ukazuje se i na važnost senzibiliteta i interesa odgojitelja u umjetničkom području za cjelovit razvoj djece, koji se ostvaruje poticanjem njihova sudjelovanja u umjetničkim aktivnostima od rane dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bačlija Sušić, Blaženka; Županić Benić, Marijana
Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), Sp.Ed.3; 93-105 doi:10.15516/cje.v20i0.3022 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Bačlija Sušić, B. & Županić Benić, M. (2018) Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (Sp.Ed.3), 93-105 doi:10.15516/cje.v20i0.3022.
@article{article, author = {Ba\v{c}lija Su\v{s}i\'{c}, Bla\v{z}enka and \v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana}, year = {2018}, pages = {93-105}, DOI = {10.15516/cje.v20i0.3022}, keywords = {glazbeno stvarala\v{s}tvo, likovno stvarala\v{s}tvo, odgojitelji, poticanje kreativnosti, rani i pred\v{s}kolski odgoj}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v20i0.3022}, volume = {20}, number = {Sp.Ed.3}, issn = {1848-5189}, title = {Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dje\v{c}jeg stvarala\v{c}kog izraza}, keyword = {glazbeno stvarala\v{s}tvo, likovno stvarala\v{s}tvo, odgojitelji, poticanje kreativnosti, rani i pred\v{s}kolski odgoj} }
@article{article, author = {Ba\v{c}lija Su\v{s}i\'{c}, Bla\v{z}enka and \v{Z}upani\'{c} Beni\'{c}, Marijana}, year = {2018}, pages = {93-105}, DOI = {10.15516/cje.v20i0.3022}, keywords = {creativity encouragement, early childhood and preschool education, music creation, visual arts creation.}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, doi = {10.15516/cje.v20i0.3022}, volume = {20}, number = {Sp.Ed.3}, issn = {1848-5189}, title = {Preschool Teachers’ Sensibility in Music and Visual Arts as a Foundation for Encouraging Creative Expression in Children}, keyword = {creativity encouragement, early childhood and preschool education, music creation, visual arts creation.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font