Pregled bibliografske jedinice broj: 1015322
Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza
Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 20 (2018), Sp.Ed.3; 93-105 doi:10.15516/cje.v20i0.3022 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1015322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeni i likovni senzibilitet odgojitelja kao
temelj poticanja dječjeg stvaralačkog izraza
(Preschool Teachers’ Sensibility in Music and
Visual
Arts as a Foundation for Encouraging Creative
Expression in Children)
Autori
Bačlija Sušić, Blaženka ; Županić Benić, Marijana
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 20
(2018), Sp.Ed.3;
93-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
glazbeno stvaralaštvo ; likovno stvaralaštvo ; odgojitelji ; poticanje kreativnosti ; rani i predškolski odgoj
(creativity encouragement ; early childhood and preschool education ; music creation ; visual arts creation.)
Sažetak
Aktivno sudjelovanje u umjetničkim aktivnostima utječe na razvoj djetetove kreativnosti, senzibilizira ga te obogaćuje njegov emocionalni razvoj koji je u današnje vrijeme često zapostavljen zbog neminovnog razvoja i utjecaja tehnologije. Cilj je ovoga rada utvrditi koliko često odgojitelji potiču kreativan izraz djece provođenjem glazbenih i likovnih umjetničkih aktivnosti ovisno o njihovu senzibilitetu i interesu za navedena umjetnička područja, koje razvijaju dodatnim umjetničkim obrazovanjem, posjećivanjem likovnih i glazbenih umjetničkih događanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 137 odgojitelja, studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja koji su upisom navedenog studija pokazali interes i želju za daljnjim usavršavanjem i razvojem svojih profesionalnih kompetencija. Kao instrument za prikupljanje podataka koristio se anonimni anketni upitnik, konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Učestalost provođenja aktivnosti na području glazbene i likovne umjetnosti u vrtiću ovisila je o području umjetnosti kojim su se ispitanici dodatno bavili uz redovito školovanje, ali ne i o trajanju dodatnog umjetničkog obrazovanja. Oni ispitanici koji češće posjećuju likovne izložbe i glazbena umjetnička događanja izjasnili su se da značajno češće provode umjetničke aktivnosti u odnosu na ispitanike koji rjeđe posjećuju takva događanja. Rezultatima ovog istraživanja stječe se uvid u stanje provođenja umjetničkih aktivnosti s djecom rane i predškolske dobi u odgojno- obrazovnoj praksi. Ukazuje se i na važnost senzibiliteta i interesa odgojitelja u umjetničkom području za cjelovit razvoj djece, koji se ostvaruje poticanjem njihova sudjelovanja u umjetničkim aktivnostima od rane dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus