Pregled bibliografske jedinice broj: 1015033
Korištenja jednostavnih ključeva u razvoju prirodoslovne pismenosti
Korištenja jednostavnih ključeva u razvoju prirodoslovne pismenosti // Zbornik sažetaka (Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem) / Kružić, Petar ; Caput Mihalić, Katarina ; Gottstein, Sanja ; Pavoković, Dubravko ; Kučinić, Mladen (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2018. str. 41-42 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1015033 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenja jednostavnih ključeva u razvoju prirodoslovne pismenosti
(The Importance of Simple Keys to the Development of Scientific Literacy)
Autori
Ivana, Križanac, Žaklin Lukša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka (Hrvatski biološki kongres s međunarodnim sudjelovanjem)
/ Kružić, Petar ; Caput Mihalić, Katarina ; Gottstein, Sanja ; Pavoković, Dubravko ; Kučinić, Mladen - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2018, 41-42
Skup
13. Hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 19.09.2018. - 23.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
klasifikacija organizama, dihotomski ključevi, školjkaši, puževi, listovi, prirodoslovna pismenost
(Classification of organisms, dichotomic keys, bivalves, snails, leaves, scientific literacy)
Sažetak
Danas kada se donose odluke poput Okvira /EU legislation establishing the European framework of key competences/ o ključnim kompetencijama (znanja, vještina i stavova) koje bi učenik u 21 st. trebao razvijati te raspravlja jesu li navedene vještine (ne)odvojive od sadržaja i (ne)prenosive na druge koncepte i područja (Hendrick, 2016.), potrebno je, u obrazovnoj praksi i teoriji, vratiti se na početak i osvijestiti važnost razvoja osnovnih vještina. U ovom radu se ističe važnost kognitivne vještine klasificiranja (razvrstavanja), jedne od osnovnih prediktora školskog uspjeha i koja je neophodna u današnjem i budućem vremenu informacijskog doba. Prikazat će se primjeri scenarija učenja pomoću kojih se na zanimljiv način učenike uvodi u osnovne principe klasifikacije uporabom jednostavnih bioloških ključeva za određivanje listova i morskih puževa i školjkaša (Bajd, 2017.). Učenicima je u početku trebala znatna pomoć u snalaženju i korištenju knjižice Moji prvi listovi, ali kako su knjižicu koristili više puta mijenjajući okruženje ona im je postala jednostavno sredstvo za određivanje imena drveća koja su i samoinicijativno istraživali u vrtu. Osim što su imenovali drveća u neposrednom okruženju te ih klasificirali u kategorije listopadno i vazdazeleno, razvijali su i vještinu klasificiranja i temeljne kompetencije važne za prirodoznanstvenu pismenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)