Pregled bibliografske jedinice broj: 1014968
PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA
PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA. Varaždin: Fronta Impress, 2019 (prirucnik)
CROSBI ID: 1014968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA
KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA
(SPACE OF CRITICAL THINKING IN DIGITAL MEDIA AS A
PART OF THE CHILD'S PERSONALITY FORMATION PROCESS)
Autori
Hercigonja, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Fronta Impress
Grad
Varaždin
Godina
2019
Stranica
45
ISBN
978-953-48051-7-6
Ključne riječi
kritičko mišljenje, osobnost, mediji
(critical thinking, personality, media)
Sažetak
U ovom izdanju knjige „PROSTOR KRITIČKOG MIŠLJENJA U DIGITALNIM MEDIJIMA KAO DIONICIMA PROCESA FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA“ autor Zoran Hercigonja donosi dva interesantna izlaganja koja se kritički osvrću na sve veći trend i problem okupiranja i izolacije kritičkog mišljenja kod mladih generacija. Štetnosti digitalnih medija gotovo da se ne primijete u svakodnevnom životu zbog njihove sve veće „neprimjetne“ infiltracije „unaprijed navođenim potrebama“ mladih. No pomnim uvođenjem u temu štetnih posljedica, autor je u prvom izlaganju „INTERNET I DIGITALNI MEDIJI KAO DIONICI U PROCESU FORMIRANJA OSOBNOSTI DJETETA“ iznio važne činjenice koje se tiču negativnih utjecaja medija kao dionika u procesu formiranja osobnosti djeteta. Autor ukazuje na sve veću važnost i uključenost digitalnih medija u proces formiranja osobnosti djeteta. Prvi dio izlaganja osvještava o štetnosti, ali i moći tehničkih mogućnosti dva rasprostranjena medija: Interneta i Televizije. Tehničke mogućnosti vežu se za štetne učinke, ali i na manipulativno primamljive pristupne točke. Samostalnost i jednostavnost u korištenju, pristup sadržaju nadohvat ruke, mogućnost kontrole nad emitiranjem sadržaja, predstavljaju pristupne točke kojima mlada osoba bez prepreka konzumira sadržaj. Izlaganje polazi iz temeljnih poželjnih osobina osobnosti svakog čovjeka: sposobnosti održivosti odnosima s ljudima, probijanje kroz život (samopouzdanje), prosocijalno ponašanje, sposobnost da bude kreativno, temeljito, odlučno, ambiciozno, koncentrirano. Na temelju toga izlaganje dokazuje tehničko-sadržajne učinke na spomenute poželjne osobine odnosno sposobnosti. U drugom dijelu izlaganja „KRITIČKO MIŠLJENJE KAO GLAVNI ZADATAK MEDIJSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA“ autor se više koncentrira na problem sadržajne prirode medija. Izrazito niska kvaliteta sadžaja usmjerenog isključivo na skromne potrebe publike gdje se veličaju sve „neželjene“ osobine društva, slabi intelektulnu moć kritičkog razmišljanja i raščlanjivanja. Autor Zoran Hercigonja u drugom izlaganju, iznosi pojačanu sumnju u medijsku diktaturu preko unaprijed određenih i očekivanih obrazaca ponašanja serviranih preko medijskog sadržaja niske kvalitete. Opću zabrinutost za razvoj osobnosti djeteta kao i problematiku s ove strane medijskog prostora, autor je predstavio prvi puta u stručnom časopisu za odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija, Pedagogija