Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1014906

Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju


Ciboci, Lana; Gazdić-Alerić, Tamara; Kanižaj, Igor
Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju // Communication Management Review, 4 (2019), 1; 60-77 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1014906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju
(Primary School Principals' Perceptions of the Importance of Media Literacy in Primary Education)

Autori
Ciboci, Lana ; Gazdić-Alerić, Tamara ; Kanižaj, Igor

Izvornik
Communication Management Review (2459-590X) 4 (2019), 1; 60-77

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
medijsko obrazovanje ; medijska pismenost ; osnovna škola ; ravnatelji
(media education ; media literacy ; elementary school ; principals)

Sažetak
Ravnatelji su jedni od ključnih nositelja odgojno-obrazovne djelatnosti u školama koji u suradnji sa školskim odborom, učenicima, roditeljima, stručnim suradnicima, ali i vanjskim partnerima mogu presudno utjecati na školski kurikul te kvalitetu i kvantitetu izvannastavnih aktivnosti. S obzirom na to da imaju ključnu ulogu u odgojno-obrazovnom procesu, začuđuje činjenica kako u Hrvatskoj gotovo da i nema istraživanja stavova ravnatelja o raznim pitanjima koja se tiču odgojno-obrazovnoga procesa, a dosad nije napravljeno niti jedno sustavno istraživanje o stavovima ravnatelja o medijskoj pismenosti, medijskom obrazovanju i medijskoj kulturi. Ta nas je činjenica dodatno motivirala da provedemo istraživanje u studenome 2016. u sklopu Stručnoga skupa Obrazovanje i licenciranje ravnatelja Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola na uzorku od 198 ravnatelja osnovnih škola iz svih dijelova Republike Hrvatske kako bismo utvrdili stavove ravnatelja o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju te da ujedno utvrdimo i to koliko su osnovne škole opremljene medijima, koliko često ravnatelji financijski podupiru dodatna usavršavanja nastavnika o medijima te organiziraju li škole izvannastavne edukacije o medijima za učenike, roditelje, nastavnike i stručne suradnike. Istraživanje je pokazalo kako većina ravnatelja, njih čak 57, 3 %, smatra da nakon završetka osnovne škole hrvatski učenici na temelju onoga što su naučili u školi nisu medijski pismene osobe te u posljednjih nekoliko godina roditelji pokazuju povećan interes za medijsku pismenost. Unatoč tome, čak 43, 8 % ravnatelja ističe da nikad u posljednjih godinu dana nisu organizirali izvannastavna predavanja o medijima za roditelje, a čak svaki četvrti ravnatelj ističe da se u njihovoj školi nikad ne održavaju predavanja o medijima za nastavnike i stručne suradnike. Pokazalo se i da škole još uvijek nisu dobro tehnički opremljene, što je preduvjet za provedbu medijskoga obrazovanja, budući da je tek 44, 2 % ravnatelja istaknulo da u njihovoj školi u svakoj učionici postoje računalo i projektor. Budući da ravnatelji bitno utječu na kvalitetu nastavnoga rada, i oni sami trebali bi imati redovita usavršavanja vezana uz medijsku pismenost kako bi bili pravodobno upoznati s rezultatima najnovijih istraživanja iz toga područja te informirani o novim dostignućima vezanima uz medije koji se brzo razvijaju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Veleučilište Edward Bernays

Profili:

Avatar Url Tamara Gazdić-Alerić (autor)

Avatar Url Lana Ciboci (autor)

Avatar Url Igor Kanižaj (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Ciboci, Lana; Gazdić-Alerić, Tamara; Kanižaj, Igor
Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju // Communication Management Review, 4 (2019), 1; 60-77 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Ciboci, L., Gazdić-Alerić, T. & Kanižaj, I. (2019) Percepcija ravnatelja osnovnih škola o važnosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju. Communication Management Review, 4 (1), 60-77.
@article{article, author = {Ciboci, Lana and Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Kani\v{z}aj, Igor}, year = {2019}, pages = {60-77}, keywords = {medijsko obrazovanje, medijska pismenost, osnovna \v{s}kola, ravnatelji}, journal = {Communication Management Review}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2459-590X}, title = {Percepcija ravnatelja osnovnih \v{s}kola o va\v{z}nosti medijske pismenosti u primarnome obrazovanju}, keyword = {medijsko obrazovanje, medijska pismenost, osnovna \v{s}kola, ravnatelji} }
@article{article, author = {Ciboci, Lana and Gazdi\'{c}-Aleri\'{c}, Tamara and Kani\v{z}aj, Igor}, year = {2019}, pages = {60-77}, keywords = {media education, media literacy, elementary school, principals}, journal = {Communication Management Review}, volume = {4}, number = {1}, issn = {2459-590X}, title = {Primary School Principals' Perceptions of the Importance of Media Literacy in Primary Education}, keyword = {media education, media literacy, elementary school, principals} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font