Pregled bibliografske jedinice broj: 1014894
Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi Prirode i društva
Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi Prirode i društva, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1014894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi Prirode i društva
(The application of active learning and teaching strategies in the teaching of Nature and Society)
Autori
Bahat Ana-Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2018
Stranica
81
Mentor
Lukša Žaklin
Ključne riječi
strategije aktivnoga učenja i poučavanja, Priroda i društvo, nastava usmjerena na učenika, razredna nastava
(active learning and teaching strategies, Nature and Society, student-centered teaching, classroom teaching)
Sažetak
Aktivno učenje i korištenje strategija, metoda i postupaka koji ga potiču temelj su suvremene nastave. Prema prijedlogu Nacionalnog kurikuluma nastavnoga predmeta Priroda i društvo (2016), znanja, vještine i stavovi stečeni u ovome predmetu trebali bi učeniku omogućiti razumijevanje i snalaženje u svijetu oko sebe. To se može postići aktivnim učenjem i poučavanjem, u učionici, ili izvan nje. U našem školskom sustavu, unatoč brojnim činjenicama koje upućuju na prednosti aktivnoga učenja i poučavanja, još uvijek prevladava tradicionalna nastava. Ciljevi ovog rada i istraživanja bili su utvrditi u kojoj mjeri učitelji razredne nastave primjenjuju strategije aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi Prirode i društva te slažu li se percepcija studenata i tvrdnje učitelja o tome koliko učitelji koriste aktivne oblike učenja i poučavanja. U istraživanju je sudjelovalo 116 učitelja razredne nastave iz dvanaest škola s područja Varaždinske, Krapinsko-zagorske i Koprivničko-križevačke županije i 106 budućih učitelja. Rezultati su pokazali da je najčešće korištena strategija direktno poučavanje, a najrjeđe je korištena strategija aktivnoga učenja uz primjenu suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije. Sudionici se ne razlikuju značajno u učestalosti korištenja različitih vrsta učenja i poučavanja s obzirom na godine radnog staža, osim na subskali aktivnoga učenja uz primjenu suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije. Studenti procjenjuju učestalost korištenja svih strategija aktivnoga učenja i poučavanja rjeđom nego što to procjenjuju sami učitelji. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za promjenom odgojno-obrazovnog sustava, koja treba biti usmjerena na veću primjenu aktivnih oblika učenja i poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)