Pregled bibliografske jedinice broj: 1014852
Miješanje kvantitativnog i kvalitativnog istraživačkog pristupa- miješanje metoda ili metodologija?
Miješanje kvantitativnog i kvalitativnog istraživačkog pristupa- miješanje metoda ili metodologija? // Ljetopis socijalnog rada, 24 (2017), 1; 7-32 doi:10.3935/ljsr.v24i1.147 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1014852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Miješanje kvantitativnog i kvalitativnog istraživačkog pristupa- miješanje metoda ili metodologija?
(Mixing quantitative and qualitative research approaches in social science - mixing methods or methodology?)
Autori
Sekol, Ivana ; Maurović, Ivana
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 24
(2017), 1;
7-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
mješoviti istraživački pristup ; miješanje ; metode ; metodologije
(mix method approach, combining, methods, methodologies.)
Sažetak
Iako se u svijetu sve češće koristi, mješoviti istraživački pristup u društvenim znanostima u Hrvatskoj još uvijek je rijetkost. Mogući razlog tome leži i u zamršenosti i brojnim nejasnoćama koje se i dalje uz ovaj pristup vežu, poput: miješaju li se u mješovitom pristupu metode ili metodologije? Ako se miješaju metodologije, a ne samo metode, od koje istraživačke paradigme krenuti i koji tip nacrta istraživanja koristiti? Je li moguće miješati različite paradigme koje su u podlozi različitih istraživačkih pitanja? Cilj ovog rada jest ispitati postoji li način da se podjele mogućnosti miješanja kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja pojednostave - posebice s obzirom na vrstu mješovitog pristupa i odgovora na pitanje miješaju li se u svakoj od njih metode ili metodologije. U radu su prvo objašnjena i kritički raspravljena obilježja mješovitog pristupa, vrste nacrta u mješovitom pristupu i paradigmatski izazovi, a zatim je ponuđen prijedlog jednostavnije podjele različitih mogućnosti mješovitog istraživačkog pristupa. Prema navedenom prijedlogu, mješoviti istraživački pristupi mogu se podijeliti na dvije osnovne skupine - jednu koja miješa metode i drugu koja miješa metodologije. Prijedlog jednostavnije podjele mješovitih istraživanja osmišljen je kao svojevrstan vodič prema kojemu, ovisno o istraživačkim pitanjima i/ili hipotezama istraživači mogu odabrati najprikladniji mješoviti nacrt za svoja istraživačka pitanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2014-09-9515 - Specifična obilježja obitelji u riziku: doprinos planiranju kompleksnih intervencija (FamResPlan) (Žižak, Antonija, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus