Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1014729

Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole


Lovrek Sničić, Monika
Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za sestrinstvo, Zageb


CROSBI ID: 1014729 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole
(Knowledge of complementary and alternative medicine of pupils in secondary medical school)

Autori
Lovrek Sničić, Monika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za sestrinstvo

Mjesto
Zageb

Datum
05.07

Godina
2019

Stranica
81

Mentor
Ropac, Darko

Ključne riječi
komplementarna medicina ; alternativna medicina ; kurikulum ; medicinska škola ; učenici ; medicinske sestre
(Complementary medicine ; alternative medicine ; curiculum ; nursing school ; students ; nurses)

Sažetak
U uvodnom dijelu rada definirana je medicina utemeljena na dokazima, te terminologija različitih naziva koji se koriste za komplementarnu i alternativnu medicinu, opisani su najčešći korišteni oblici alternativne i komplementarne medicine, njezine nuspojave, te je objašnjeno obrazovanje medicinskih sestara u Hrvatskoj i u svijetu. Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju komplementarnu i alternativnu medicinu - KAM, te koji su izvori tog znanja. Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Ispitivanje je provedeno među učenicima završnih, petih razreda. Skupinu ispitanika činili su učenici petih razreda medicinske škole, u dobi od 19-20 godina, a odslušali su sve strukovne predmete u školi. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja. Upitnik od ukupno 19 pitanja sadrži 18 pitanja zatvorenog tipa i 1 pitanje otvorenog tipa. Od učenika se tražilo da nabroje KAM metode koje su koristili oni ili članovi njihovih obitelji. Zatim su odgovarali na pitanja o izvorima informacija o KAM liječenju, oblicima KAM liječenja, osobnim stavovima, procjeni vlastitog znanja o KAM metodama, važnosti informiranja zdravstvenog osoblja da pacijent koristi neku od KAM metoda liječenja, te stav o implementaciji KAM metoda liječenja u strukovni kurikulum srednjih medicinskih škola. Rezultati pokazuju da 72.4% učenika smatra da u obrazovanje medicinskih sestara treba uvesti KAM, te da 84.7% učenika smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja, a informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Nakon obrade podataka zaključeno je kako učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda. Zbog mišljenja da KAM metode pomažu u liječenju nužno je učenike podučiti kritičkom razmišljanju i o medicini utemeljenoj na dokazima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb

Profili:

Avatar Url Darko Ropac (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Lovrek Sničić, Monika
Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za sestrinstvo, Zageb
Lovrek Sničić, M. (2019) 'Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole', diplomski rad, diplomski, Odjel za sestrinstvo, Zageb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Lovrek Sni\v{c}i\'{c}, Monika}, year = {2019}, pages = {81}, keywords = {komplementarna medicina, alternativna medicina, kurikulum, medicinska \v{s}kola, u\v{c}enici, medicinske sestre}, title = {Poznavanje komplementarne i alternativne medicine u\v{c}enika zavr\v{s}nih razreda srednje medicinske \v{s}kole}, keyword = {komplementarna medicina, alternativna medicina, kurikulum, medicinska \v{s}kola, u\v{c}enici, medicinske sestre}, publisherplace = {Zageb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Lovrek Sni\v{c}i\'{c}, Monika}, year = {2019}, pages = {81}, keywords = {Complementary medicine, alternative medicine, curiculum, nursing school, students, nurses}, title = {Knowledge of complementary and alternative medicine of pupils in secondary medical school}, keyword = {Complementary medicine, alternative medicine, curiculum, nursing school, students, nurses}, publisherplace = {Zageb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font