Pregled bibliografske jedinice broj: 1014729
Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole
Poznavanje komplementarne i alternativne medicine učenika završnih razreda srednje medicinske škole, 2019., diplomski rad, diplomski, Odjel za sestrinstvo, Zageb
CROSBI ID: 1014729 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje komplementarne i alternativne medicine
učenika završnih razreda srednje medicinske škole
(Knowledge of complementary and alternative medicine
of pupils in secondary medical school)
Autori
Lovrek Sničić, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za sestrinstvo
Mjesto
Zageb
Datum
05.07
Godina
2019
Stranica
81
Mentor
Ropac, Darko
Ključne riječi
komplementarna medicina ; alternativna medicina ; kurikulum ; medicinska škola ; učenici ; medicinske sestre
(Complementary medicine ; alternative medicine ; curiculum ; nursing school ; students ; nurses)
Sažetak
U uvodnom dijelu rada definirana je medicina utemeljena na dokazima, te terminologija različitih naziva koji se koriste za komplementarnu i alternativnu medicinu, opisani su najčešći korišteni oblici alternativne i komplementarne medicine, njezine nuspojave, te je objašnjeno obrazovanje medicinskih sestara u Hrvatskoj i u svijetu. Cilj ovog rada bio je istražiti koliko učenici petih razreda srednje medicinske škole poznaju komplementarnu i alternativnu medicinu - KAM, te koji su izvori tog znanja. Provedeno je presječno istraživanje u Školi za medicinske sestre Vinogradska u Zagrebu. Ispitivanje je provedeno među učenicima završnih, petih razreda. Skupinu ispitanika činili su učenici petih razreda medicinske škole, u dobi od 19-20 godina, a odslušali su sve strukovne predmete u školi. Učenici su ispunjavali anonimni, strukturirani upitnik koji je osmišljen za potrebe ovog istraživanja. Upitnik od ukupno 19 pitanja sadrži 18 pitanja zatvorenog tipa i 1 pitanje otvorenog tipa. Od učenika se tražilo da nabroje KAM metode koje su koristili oni ili članovi njihovih obitelji. Zatim su odgovarali na pitanja o izvorima informacija o KAM liječenju, oblicima KAM liječenja, osobnim stavovima, procjeni vlastitog znanja o KAM metodama, važnosti informiranja zdravstvenog osoblja da pacijent koristi neku od KAM metoda liječenja, te stav o implementaciji KAM metoda liječenja u strukovni kurikulum srednjih medicinskih škola. Rezultati pokazuju da 72.4% učenika smatra da u obrazovanje medicinskih sestara treba uvesti KAM, te da 84.7% učenika smatra da ne zna dovoljno o KAM metodama liječenja, a informacije o KAM-u ne dobivaju od nastavnika u školi, već od roditelja ili putem interneta/medija. Nakon obrade podataka zaključeno je kako učenici smatraju vrlo važnim da pacijenti govore svojim liječnicima i medicinskim sestrama da koriste neki oblik KAM-a. Oni učenici koji već imaju neko znanje o KAM metodama liječenja, bez obzira na izvor tog znanja, su češće od pacijenata dobili informaciju o korištenju KAM metoda. Zbog mišljenja da KAM metode pomažu u liječenju nužno je učenike podučiti kritičkom razmišljanju i o medicini utemeljenoj na dokazima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita