Pregled bibliografske jedinice broj: 1014713
Kineziološka metodika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Kineziološka metodika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019 (Sveučilišni udžbenik)
CROSBI ID: 1014713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kineziološka metodika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
(Kinesiological methodology in early childhood education and care)
Autori
Petrić, Vilko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, sveučilišni udžbenik, pregledna
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2019
Stranica
155
ISBN
978-953-7917-19-7
Ključne riječi
Kineziološka metodika, rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(Kinesiological methodology, early childhood education and care)
Sažetak
Sveučilišni udžbenik Kineziološka metodika u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju objedinjuje trenutne suvremene spoznaje u kineziološkoj edukaciji i ostalim znanstvenim granama koje proučavaju odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi, kao i praktična iskustva vrijednih odgojno–obrazovnih djelatnika u ustanovama ranog odgoja. Sadrži dvanaest poglavlja koja se mogu svrstati u tri opsežnija dijela i u kojima bi trebala dati odgovore na sva pitanja koja se mogu javiti u neposrednom odgojno–obrazovnom radu stručnjaka tijekom kinezioloških aktivnosti. Prvi dio započinje upoznavanjem čitatelja s kineziološkom metodikom u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju, odnosno s njezinom definicijom, predmetom istraživanja, ciljevima, zadaćama, strukturom i položajem u znanosti. Zatim se opisuju razvojna obilježja djece rane i predškolske dobi koje je bitno poznavati za uspješnu realizaciju tjelesnog vježbanja. Navedene su trenutne vrste kinezioloških aktivnosti i detaljno razrađene sukladno svrsi, motoričkim znanjima i posebnostima u organizaciji. Drugi dio čine poglavlja koja su bitna u kvaliteti realizacije kinezioloških aktivnosti. Predstavljeni su prostori i oprema bitna za realizaciju tjelesnog vježbanja. Razrađeni su mogući motorički sadržaji za kineziološke aktivnosti i postupci njihovog izvedbenog planiranja i programiranja tijekom pedagoške godine. Zatim je predstavljena sama organizacija tjelesnog vježbanja, odnosno moguće postave i načini rapoređivanja djece po vježbalištu te metode rada koje su potrebne za prikazivanje određenih motoričkih sadržaja, njegovog poučavanja i uvježbavanja u sigurnom okruženju za dijete. Treći se dio dominantno odnosi na poglavlja koja doprinose kvaliteti neposrednog odgojno–obrazovnog rada odgajatelja. Objašnjena su načela koja je potrebno uvažavati tijekom realizacije kinezioloških aktivnosti. Opisani su načini pripremanja odgajatelja i zašto je bitno izgrađivati sebe putem profesionalnog usavršavanja. Konačno, predstavljena je uloga pokreta u integriranom učenju djece rane i predškolske dobi te odnosi kineziološke metodike s ostalim dijelovima integriranog kurikuluma koje dijete proživljava zajedno kao jedinstvenu cjelinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Vilko Petrić
(autor)