Pregled bibliografske jedinice broj: 1014165
Procjena srpemnosti na promjenu djeteta i roditelja - osnovni koncepti i potencijali
Procjena srpemnosti na promjenu djeteta i roditelja - osnovni koncepti i potencijali // Zbornik radova 5. kongersa socijalnih pedagoga: Praksa - Empirija - Teorija
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 2019. str. 39-39 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1014165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena srpemnosti na promjenu djeteta i roditelja - osnovni koncepti i potencijali
(Assessment of readiness to behavior change of children and youth and their parents - basic concepts and potentials)
Autori
Ratkajec Gašević, Gabrijela ; Mirosavljević, Anja ; Dodig Hundrić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 5. kongersa socijalnih pedagoga: Praksa - Empirija - Teorija
/ - , 2019, 39-39
Skup
Peti kongers socijalnih pedagoga: Praksa - Emiprija - Teorija
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 23.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
spremnost na promjenu ponašanja, djeca i mladi s problemima u ponašanju, procjena
(rediness to behavior change, children and youth with behavior problems, assessment)
Sažetak
Polazeći od pretpostavke da je promjena prema društveno prihvatljivijim oblicima ponašanja ishod psihosocijalnih intervencija, spremnost na promjenu ponašanja predstavlja jedno od ključnih obilježja koje je važno procijeniti prije ili na samom početku neke intervencije. U slučaju intervencija usmjerenih prema djeci i mladima s problemima u ponašanju sve više se prepoznaje važnost uključivanja roditelja u procjenu, ali i u provedbu intervencije, iako je takva praksa nedovoljno prisutna. Stoga je cilj ovog izlaganja doprinijeti spoznajama u području potencijalne procjene spremnosti na promjenu roditelja i djece u slučaju kada su djeca i mladi uključeni u neki oblik intervencije ili kada se donosi odluka o prikladnoj intervenciji. Složenost koncepta spremnosti na promjenu ponašanja postaje i veći kada se fokus pomakne s pojedinca na obiteljski sustav (dijete i roditelje), koji, naravno, mogu u različitoj mjeri biti spremni na promjenu i mogu imati različite kapacitete za implementaciju promjene. Uz to, roditelj(i) i dijete/mlada osoba ne trebaju postići promjenu istih ponašanja već se i u procjeni, ali i u planiranju promjene ponašanja treba pristupiti individualno. Stoga će ovo izlaganje predstaviti koncept spremnosti na promjenu, čimbenike koji mogu olakšati ili otežati postizanje promjene ponašanja, potencijalne dobitke od procjene spremnosti na promjenu te tehnike u procjeni spremnosti na promjenu djeteta/mlade osobe i njegovih roditelja. Pritom će se u prvi plan staviti zadovoljenje potreba djeteta/mlade osobe u odgovarajućem vremenskom okviru. Prikazane će spoznaje biti interpretirane kroz moguće praktične implikacije u okviru planiranja i provedbe psihosocijalnih intervencija. Ovaj rad pripremljen je u okviru projekta Specifična obilježja obitelji u riziku: doprinos planiranju kompleksnih intervencija, kojeg financira Hrvatske zaklade za znanost, projekt IP-2014-09- 9515.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb