Pregled bibliografske jedinice broj: 1014103
Traumatske ozljede zuba – znanje i iskustvo među studentima Splitsko – dalmatinske županije
Traumatske ozljede zuba – znanje i iskustvo među studentima Splitsko – dalmatinske županije, 2019., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Split
CROSBI ID: 1014103 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Traumatske ozljede zuba – znanje i iskustvo među studentima Splitsko – dalmatinske županije
(Dental trauma – knowledge and experience among students from Split-Dalmatia County)
Autori
Ivkošić, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Split
Datum
26.07
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Tadin, Antonija
Ključne riječi
Dentalna trauma ; Znanje ; Iskustvo ; Studenti
(dental trauma ; knowledge ; experience ; students)
Sažetak
Cilj: Cilj istraživanja bio je procijeniti stavove i znanja studenata pet studijskih programa (Dentalna medicina, Medicina, Kineziologija, Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Učiteljski studij) o traumatskim ozljedama zuba i hitnim terapijskim postupcima njihovog zbrinjavanja. Materijali i metode: Ova presječna studija provedena je temeljem anketnog upitnika na ukupno 679 studenata (152 studij Dentalna medicina, 135 studij Medicina, 130 studij Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, 128 studij Učiteljski i 134 Kineziološki fakultet). Ispitanici su podijeljeni po demografskim i profesionalnim osobinama te je znanje procijenjeno Student t- testom ili jednosmjernom ANOVA-om s Tukeyevim post-hoc testom. Rezultati: Ukupna srednja vrijednost znanja studenata o traumatskim ozljedama zuba i hitnim terapijskim mogućnostima bila je 4, 32±2, 25 bodova, s maksimalnim mogućim rezultatom od deset. Studenti studija Dentalne medicine pokazali su najbolje rezultate znanja u odnosu na studente studija Medicine, Kineziologije, Ranog i predškolskog odgoja i Učiteljskog smjera (6, 75±2, 17 vs 4, 32±1, 67, 3, 69±1, 67, 3, 38±1, 76 i 3, 05±1, 55, slijedom ; P≤0, 001). Očekivano, bolje znanje su pokazali studenti koji su tijekom svoga školovanja bili educirani na temu traumatskih ozljeda zuba (6, 78±2, 23 vs 3, 67±1, 65 ; P≤0, 001). Zaključci: Na temelju rezultata ovog istraživanja zaključeno je kako studenti Splitsko-dalmatinske županije nemaju dovoljno znanja o dentalnim traumama te o postupcima njihovog hitnog zbrinjavanja. Dobiveni podaci ističu važnost dodatne edukacije studenata s ciljem boljih ishoda liječenja trauma zuba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina