Pregled bibliografske jedinice broj: 1014071
Odgojna uloga borilačkih vještina – iz perspektive sportaša i trenera
Odgojna uloga borilačkih vještina – iz perspektive sportaša i trenera // X međunarodna znanstvena konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih- Improving the Quality of Life of Children and Youth / Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2019. str. 471-482 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1014071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojna uloga borilačkih vještina – iz perspektive sportaša i trenera
(Educational role of martial arts - the athletes and coaches)
Autori
Strukar, Stjepan ; Zloković, Jasminka ; Zovko, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
X međunarodna znanstvena konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih- Improving the Quality of Life of Children and Youth
/ Milena Nikolić, Medina Vantić-Tanjić - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2019, 471-482
Skup
10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Istanbul, Turska, 21.06.2019. - 23.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
borilački sportovi ; odgoj ; odgojne metode ; sportaši ; treneri.
(combat sports, education, educational methods, athletes, coaches)
Sažetak
U radu se govori o borilačkim vještinama i njihovom odgojnom značaju kod djece i mladih. Dosadašnja znanstvena istraživanja potvrđuju kako tjelesne aktivnosti pozitivno utječu na psihičko i tjelesno stanje djece i mladih. Uvažavajući određene činjenice i s obzirom na socijalne stereotipe postavlja se i pitanje jesu li borilačke vještine pozitivan oblik tjelesnih aktivnosti u odgojnom procesu. Cilj ovoga istraživanja je bio istražiti odgojnu ulogu borilačkih vještina prema mišljenju ispitanika aktivnih sportaša i sportskih trenera. U istraživanju koje se provodilo od siječnja do svibnja 2017. godine putem metode anketiranja sportaša (N=102) i trenera (N=55) dobili smo rezultate koji upućuju na zaključak o respektabilnom značaju borilačkih vještina u promicanju odgojnih vrijednosti. Rezultati istraživanja između ostalog ukazuju na: razmišljanja ispitanika - u svezi odgojne uloge borilačkih vještina ; njihov značaj u promicanju odgoje uloge kod djece i mladih sportaša, kao što smo dobili i informacije o tome kojim se odgojnim strategijama i metodama koriste treneri kako bi prema njihovom mišljenju postigli najbolje (odgojne) rezultate. Istraživanje ukazuje na pojedine odgojne vrijednosti koje su sportaši usvojili kroz borilačke vještine te ih njeguju i nadalje, a značaj stečenih vrijednosti ističu ne samo u sportu već i u svakodnevnom životu i boljem funkcioniranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
The Martial Arts and their educational impact on children and youth are discussed in this paper. Todays scientific studies have indicated positive effects of physical activities on children and youth. Considering specific facts and social stereotypes makes it questionable whether the Martial Arts are positive physical activity in educational process. The aim of this study is to research the educational role of Martial Arts according to the perspective of active athletes and sport coaches. The study was conducted from January to May 2017 and the specifically designed questionnaire was given to athletes (N=102) and coaches (N=55). The results have indicated considerable impact of Martial Arts on promoting educational values from the perspective of the participants. Furthermore, the study has revealed the methods which are used by coaches in order to accomplish the best (educational) results. The study has also shown the educational values which are acquired through combat sports, and which are nurtured and emphasized in other domains of everyday functioning as well.
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-2489 - Perspektive obrazovanja odraslih u Hrvatskoj u koncepciji cjeloživotnog učenja (Klapan, Anita, MZOS ) ( CroRIS)
uniri-drustv-18-6 1132009-0000000-1429
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka