Pregled bibliografske jedinice broj: 1014007
Mjerenje motoričkih znanja i sposobnosti djece u predškolskom i ranom školskom uzrastu
Mjerenje motoričkih znanja i sposobnosti djece u predškolskom i ranom školskom uzrastu, 2018., diplomski rad, diplomski, Kineziološki fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 1014007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje motoričkih znanja i sposobnosti djece u predškolskom i ranom školskom uzrastu
(Measuring of motoric abilities and knowledge of preschool and early school children)
Autori
Marinac, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
26.09
Godina
2018
Stranica
54
Mentor
Šalaj, Sanja
Ključne riječi
razvoj, testiranje, norme
(development, testing, normative data)
Sažetak
Otoričkom razvoju djece u današnje se doba pridaje mnogo više značaja i posvećuje više vremena nego u prošlosti. Rast i razvoj djeteta treba biti sveobuhvatan, čime se prvenstveno misli na podjednak fizički, emocionalni, motorički i kognitivni razvoj. U današnje se vrijeme otvaraju različiti tipovi univerzalnih sportskih škola, sportskih centara, laboratorija i raznolikih kampova, koji roditeljima nude upravo svestrani razvoj za njihovu djecu. Postoji veliki broj različitih baterija testova koje se koriste za procjenu znanja i sposobnosti djece različite dobi i spola. Ovisno o testu, moguće je usmjeriti koncentraciju na određenu sposobnost ili znanje, pratiti djecu sa poteškoćama u razvoju, ispravljati krivo naučene obrasce pokreta, razvijati koordinaciju te finu motoriku, obratiti pozornost na ravnotežu ili skrenuti pažnju na manipulaciju objekta te naravno, dotaknuti se još puno znanja i sposobnosti. Svaki pojedini test ima različite karakteristike, prednosti i nedostatke, koji se uzimaju u obzir pri korištenju same baterije testova. Uz navedeno, u obzir se uzima i vrijeme koje je potrebno za testiranje djece, ali i cijena samog testa. U uvodu će se uvesti u samu temu diplomskog rada, kroz motorički razvoj, motoričke sposobnosti i općenito znanja kod djece. Cilj rada je predstaviti različite baterije testova koje se koriste u svijetu za procjenu motoričkih znanja i sposobnosti kod djece predškolskog i mlađeg školskog uzrasta. Navedeni testovi će se opisati kroz temeljne značajke, nakon čega će se kroz istraživanje i tablicu detaljnije objasniti normativne vrijednosti i metrijske karakteristike za pojedini test. Na kraju će se analizirati svaki test kroz više pokazatelja u obliku tablice te na temelju dobivenih podataka učitelji, kineziolozi i znanstvenici mogu detaljnije donijeti odluku o odabiru najboljeg testa uzimajući u obzir više faktora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2014-09-5428 - Motorička znanja djece predškolske dobi (MZDPD) (Šalaj, Sanja, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb
Profili:
Sanja Šalaj
(mentor)