Pregled bibliografske jedinice broj: 1013732
Izbor potrošača pri kupnji konzumnih jaja na području grada Tuzle u BiH
Izbor potrošača pri kupnji konzumnih jaja na području grada Tuzle u BiH // Krmiva : časopis o hranidbi životinja, proizvodnji i tehnologiji krme, 57 (2015), 2; 75-79 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1013732 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbor potrošača pri kupnji konzumnih jaja na području grada Tuzle u BiH
(Consumer preferences when purchasing table eggs in the area of Tuzla city in Bosnia and Herzegovina)
Autori
Zelić, Ana ; Kralik, Zlata ; Kralik, Igor ; Mahmutović, Hava
Izvornik
Krmiva : časopis o hranidbi životinja, proizvodnji i tehnologiji krme (0023-4850) 57
(2015), 2;
75-79
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
potrošači ; konzumna jaja ; izbor
(consumers ; table eggs ; preferences)
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi izbor potrošača na području grada Tuzle u Bosni i Hercegovini prilikom kupovine konzumnih jaja. U cilju prikupljanja podataka načinjen je anketni upitnik koji se sastojao od 8 pitanja. Prva dva pitanja odnosila su se na sociodemografska obilježja ispitanika (dob i spol), dok je drugi dio upitnika sadržavao 6 pitanja koja su se odnosila na dobivanje informacija o učestalosti konzumacije i mjestu kupovine jaja, podrijetlu i brendu proizvoda, odabiru tržišnog razreda te prednostima i nedostatcima jaja kao namirnice u odnosu na druge prehrambene proizvode koji se svakodnevno koriste u prehrani. Ukupno je anketirano 146 ispitanika. Analizom rezultata istraživanja većina ispitanika bili su muškarci (56, 16%) životne dobi od 31-40 godina (33, 56%). Najveći broj ispitanika konzumira jaja svakodnevno (57, 53%), a najčešće ih kupuje u trgovini (32, 19 %). Rezultati ankete pokazali su kako je za potrošače konzumnih jaja na području grada Tuzle podrijetlo značajan parametar na koji obraćaju pozornost prilikom kupovine. Čak 97, 95% anketiranih građana bira domaće proizvođače, dok se njih 56, 16% izjasnilo da prilikom kupovine jaja uvijek odabire određene proizvođače (važan im je brend proizvoda). Udio od 50, 00% potrošača odlučuje se za kupovinu jaja veće mase koja spadaju u L tržišni razred. Kao najveću prednost jaja u odnosu na ostale prehrambene namirnice 47 ispitanika navelo je laku i brzu pripremu, dok 44 ispitanika kao prednost navodi hranjivu vrijednost jaja. Kao najveće nedostatke prilikom kupovine i konzumacije jaja u odnosu na neke druge prehrambene proizvode koji se koriste svakodnevno u prehrani, ispitanici su naveli visoku razinu kolesterola, kraći rok trajanja i laku mogućnost oštećenja jaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek