Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013613

Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi


Vidić, Tomislava; Miljković, Dubravka
Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi // Psihologijske teme, 28 (2019), 2; 291-312 doi:10.31820/pt.28.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1013613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi
(Relationship between Approaches to Teaching, Self-Efficacy, Life and Job Satisfaction, and Emotions in Elementary School Teachers)

Autori
Vidić, Tomislava ; Miljković, Dubravka

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 28 (2019), 2; 291-312

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pristupi poučavanju ; samoefikasnost ; zadovoljstvo životom ; zadovoljstvo poslom ; emocije ; učitelji u osnovnoj školi
(approaches to teaching ; self-efficacy ; life satisfaction ; job satisfaction ; emotions ; elementary school teachers)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost pristupa poučavanju sa samoefikasnosti, zadovoljstvom životom i poslom učitelja te u kojoj mjeri učitelji u osnovnoj školi doživljavaju pozitivne i negativne emocije. U istraživanju je sudjelovalo 254 učitelja iz osam zagrebačkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali značajne povezanosti između pristupa poučavanja i dimenzija samoefikasnosti učitelja (angažiranost, strategije poučavanja, upravljanje razredom). Zadovoljstvo poslom značajno je povezano sa zadovoljstvom životom i pozitivnim emocijama. Negativne emocije značajno su negativno povezane sa zadovoljstvom poslom i životom. Učitelji koji imaju pristup poučavanja usmjeren na učenika statistički se značajno razlikuju od učitelja s pristupom usmjerenim na učitelja u dimenziji samoefikasnosti (strategije poučavanja) te češće doživljavaju pozitivne emocije: zainteresiranost, uzbuđenost i pozornost. Učitelji razredne nastave pokazali su veću angažiranost u odnosu na učitelje predmetne nastave. Učitelji s više od deset godina radnog iskustva statistički se značajno razlikuju od učitelja s manje godina radnoga iskustva u pristupima poučavanju i samoefikasnosti te češće doživljavaju ponos i budnost. S druge strane, učitelji s deset i manje od deset godina radnoga iskustva češće se osjećaju prestrašeno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislava Vidić (autor)

Avatar Url Dubravka Miljković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vidić, Tomislava; Miljković, Dubravka
Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi // Psihologijske teme, 28 (2019), 2; 291-312 doi:10.31820/pt.28.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Vidić, T. & Miljković, D. (2019) Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi. Psihologijske teme, 28 (2), 291-312 doi:10.31820/pt.28.2.4.
@article{article, author = {Vidi\'{c}, Tomislava and Miljkovi\'{c}, Dubravka}, year = {2019}, pages = {291-312}, DOI = {10.31820/pt.28.2.4}, keywords = {pristupi pou\v{c}avanju, samoefikasnost, zadovoljstvo \v{z}ivotom, zadovoljstvo poslom, emocije, u\v{c}itelji u osnovnoj \v{s}koli}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.28.2.4}, volume = {28}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Povezanost pristupa pou\v{c}avanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i \v{z}ivotom te emocijama u\v{c}itelja u osnovnoj \v{s}koli}, keyword = {pristupi pou\v{c}avanju, samoefikasnost, zadovoljstvo \v{z}ivotom, zadovoljstvo poslom, emocije, u\v{c}itelji u osnovnoj \v{s}koli} }
@article{article, author = {Vidi\'{c}, Tomislava and Miljkovi\'{c}, Dubravka}, year = {2019}, pages = {291-312}, DOI = {10.31820/pt.28.2.4}, keywords = {approaches to teaching, self-efficacy, life satisfaction, job satisfaction, emotions, elementary school teachers}, journal = {Psihologijske teme}, doi = {10.31820/pt.28.2.4}, volume = {28}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Relationship between Approaches to Teaching, Self-Efficacy, Life and Job Satisfaction, and Emotions in Elementary School Teachers}, keyword = {approaches to teaching, self-efficacy, life satisfaction, job satisfaction, emotions, elementary school teachers} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font