Pregled bibliografske jedinice broj: 1013613
Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi
Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom te emocijama učitelja u osnovnoj školi // Psihologijske teme, 28 (2019), 2; 291-312 doi:10.31820/pt.28.2.4 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1013613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost pristupa poučavanju s percipiranom
samoefikasnosti, zadovoljstvom poslom i životom
te emocijama učitelja u osnovnoj školi
(Relationship between Approaches to Teaching,
Self-Efficacy, Life and Job Satisfaction, and
Emotions in Elementary School Teachers)
Autori
Vidić, Tomislava ; Miljković, Dubravka
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 28
(2019), 2;
291-312
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pristupi poučavanju ; samoefikasnost ; zadovoljstvo životom ; zadovoljstvo poslom ; emocije ; učitelji u osnovnoj školi
(approaches to teaching ; self-efficacy ; life satisfaction ; job satisfaction ; emotions ; elementary school teachers)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost pristupa poučavanju sa samoefikasnosti, zadovoljstvom životom i poslom učitelja te u kojoj mjeri učitelji u osnovnoj školi doživljavaju pozitivne i negativne emocije. U istraživanju je sudjelovalo 254 učitelja iz osam zagrebačkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali značajne povezanosti između pristupa poučavanja i dimenzija samoefikasnosti učitelja (angažiranost, strategije poučavanja, upravljanje razredom). Zadovoljstvo poslom značajno je povezano sa zadovoljstvom životom i pozitivnim emocijama. Negativne emocije značajno su negativno povezane sa zadovoljstvom poslom i životom. Učitelji koji imaju pristup poučavanja usmjeren na učenika statistički se značajno razlikuju od učitelja s pristupom usmjerenim na učitelja u dimenziji samoefikasnosti (strategije poučavanja) te češće doživljavaju pozitivne emocije: zainteresiranost, uzbuđenost i pozornost. Učitelji razredne nastave pokazali su veću angažiranost u odnosu na učitelje predmetne nastave. Učitelji s više od deset godina radnog iskustva statistički se značajno razlikuju od učitelja s manje godina radnoga iskustva u pristupima poučavanju i samoefikasnosti te češće doživljavaju ponos i budnost. S druge strane, učitelji s deset i manje od deset godina radnoga iskustva češće se osjećaju prestrašeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus