Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013592

Sekundarna svetost Sveto u informacijsko- komunikacijskom dobu


Alić, Sead
Sekundarna svetost Sveto u informacijsko- komunikacijskom dobu // Philosophy International Journal, 2 (2019), 2; Philos Int J 2019, 2(1): 000120., 9 doi:10.23880/phij-16000S1-002 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1013592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sekundarna svetost Sveto u informacijsko- komunikacijskom dobu
(Secondary Sacredness Sacredness in an Information- Communication Era)

Autori
Alić, Sead

Izvornik
Philosophy International Journal (2641-9130) 2 (2019), 2; Philos Int J 2019, 2(1): 000120., 9

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
svetost ; masmediji ; informacija ; bog ; novi mediji ; svećenik ; hijerarhija
(holiness, mass media, information, god, new media, priest, hierarchy)

Sažetak
Da li doba informacija odgovara vjeri odnosno religiji? Je li svetost mjesta, pisma, knjige ili bogomolje danas zamijenjena svjetovnim oblicima 'svetosti', masmedijskim surogatima vjere koji se iscrpljuju u masovnoj psihologiji? Bitan dio svakog religijskog pristupa način je prenošenja poruka. Promjene koje su donijeli svijet masmedija i brzina razmjene – bacaju posebno svjetlo na ideju svetosti i načine življenja vjere. Pred religijama i vjerama izazov je fenomena kao što su informacija, brzina i slika. Masovni mediji proizvode masovnu psihologiju koja je uvijek na rubu prihvatljivoga. Tekst želi pokazati da ne postoji deterministički slijed po kojemu bi se unaprijed mogao čitati ishod pojave novih oblika medijskog posredovanja religijskih poruka. Ne linearno, nego ciklički, fenomeni se pojavljuju u vremenima i na mjestima gdje se i ne očekuju. Na način na koji se svojevremeno (u vremenu dominiranja pisma i knjige) pojavila 'sekundarna oralnost' s medijem radija – svjedoci smo svojevrsne 'sekundarne svetosti' koja postaje sve značajnija baš u vremenu dominiranja informacije kao takve. Na mišljenju je, misleći i medij mišljenja, prodrijeti u bit promjena doživljavanja, prakticiranja i utjecaja religijskog fenomena.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija

Napomena
Rad je objavljen i u zborniku Media and
Communication 2, ISBN 978-953-7986-12-4, Zagreb,
2020, str 163-179



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Sead Alić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Alić, Sead
Sekundarna svetost Sveto u informacijsko- komunikacijskom dobu // Philosophy International Journal, 2 (2019), 2; Philos Int J 2019, 2(1): 000120., 9 doi:10.23880/phij-16000S1-002 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Alić, S. (2019) Sekundarna svetost Sveto u informacijsko- komunikacijskom dobu. Philosophy International Journal, 2 (2), Philos Int J 2019, 2(1): 000120., 9 doi:10.23880/phij-16000S1-002.
@article{article, author = {Ali\'{c}, Sead}, year = {2019}, pages = {9}, DOI = {10.23880/phij-16000S1-002}, chapter = {Philos Int J 2019, 2(1): 000120.}, keywords = {svetost, masmediji, informacija, bog, novi mediji, sve\'{c}enik, hijerarhija}, journal = {Philosophy International Journal}, doi = {10.23880/phij-16000S1-002}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2641-9130}, title = {Sekundarna svetost Sveto u informacijsko- komunikacijskom dobu}, keyword = {svetost, masmediji, informacija, bog, novi mediji, sve\'{c}enik, hijerarhija}, chapternumber = {Philos Int J 2019, 2(1): 000120.} }
@article{article, author = {Ali\'{c}, Sead}, year = {2019}, pages = {9}, DOI = {10.23880/phij-16000S1-002}, chapter = {Philos Int J 2019, 2(1): 000120.}, keywords = {holiness, mass media, information, god, new media, priest, hierarchy}, journal = {Philosophy International Journal}, doi = {10.23880/phij-16000S1-002}, volume = {2}, number = {2}, issn = {2641-9130}, title = {Secondary Sacredness Sacredness in an Information- Communication Era}, keyword = {holiness, mass media, information, god, new media, priest, hierarchy}, chapternumber = {Philos Int J 2019, 2(1): 000120.} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font