Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013554

Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf)


Grmuša, Tanja
Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf) // Medijska istraživanja, 24 (2018), 1; 90-94 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, ostalo)


CROSBI ID: 1013554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf)
(Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91- 87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957-49-9 (pdf))

Autori
Grmuša, Tanja

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 24 (2018), 1; 90-94

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo

Ključne riječi
građani ; mediji ; demokracija ; nordijske i baltičke zemlje ; medijska pismenost ; digitalne kompetencije ; propaganda ; medijski pluralizam
(citizens ; media ; democracy ; Nordic and Baltic countries ; media literacy ; digital competencies ; propaganda ; media pluralism)

Sažetak
Knjiga ''Cizitens in a mediated world - A Nordic-Baltic Perspective and Information Literacy'' u izdanju Nordicoma donosi komparativni prikaz iskustava implementacije koncepta medijske pismenosti u obrazovnim sustavima nordijskih i baltičkih zemalja. Strukturirana je u pet cjelina i trinaest poglavlja. Prva tematska cjelina podsjeća nas na izazove života u digitalnom dobu i sa suvremenim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za čiju su kvalitetnu i odgovornu upotrebu potrebna odgovarajuća znanja i vještine. Riječ je o konceptu medijske pismenosti koji je posebno dobro zastupljen u nordijskim zemljama, a koji mnoge druge zemlje i društva pokušavaju preslikati. Osnaživanje građana u korištenju medija preduvjet je i za jačanje demokratskih procesa u nacionalnim okvirima, ali i na nadnacionalnoj razini, čemu doprinos sustavno pokušava dati i Europska komisija. Drugi dio donosi pregled primjene koncepta u nordijskim i baltičkim zemljama te identifikaciju svih ključnih dionika koji u njemu sudjeluju. Također, podsjeća se na vrijednosti i ulogu novinarstva u 21. stoljeću te na različite interesne skupine (lobisti, odnosi s javnostima, političke stranke) koje utječu na kreiranje medijskog sadržaja te koriste društvene mreže i slobodu interneta plasirajući poruke koje mladi često nekritički recipiraju i prosljeđuju. Treći dio knjige analizira ulogu propagande i ekstremističkih sadržaja u online medijima praćenih posebno kreiranim medijskim diskursom, te načine na koje se nordijska regulatorna tijela nose s time. Četvrti dio posvećen je ulozi roditelja u medijskom odgoju i obrazovanju, ali i ističe kako su oni često marginalizirana skupina u edukativnim materijalima. Konačno, knjiga se bavi razvojem digitalnih kompetencija u svakodnevnoj online komunikaciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Grmuša, Tanja
Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf) // Medijska istraživanja, 24 (2018), 1; 90-94 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, ostalo)
Grmuša, T. (2018) Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf). Medijska istraživanja, 24 (1), 90-94.
@article{article, author = {Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2018}, pages = {90-94}, keywords = {gra\djani, mediji, demokracija, nordijske i balti\v{c}ke zemlje, medijska pismenost, digitalne kompetencije, propaganda, medijski pluralizam}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf)}, keyword = {gra\djani, mediji, demokracija, nordijske i balti\v{c}ke zemlje, medijska pismenost, digitalne kompetencije, propaganda, medijski pluralizam} }
@article{article, author = {Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2018}, pages = {90-94}, keywords = {citizens, media, democracy, Nordic and Baltic countries, media literacy, digital competencies, propaganda, media pluralism}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91- 87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957-49-9 (pdf)}, keyword = {citizens, media, democracy, Nordic and Baltic countries, media literacy, digital competencies, propaganda, media pluralism} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • SCOPUS, Sociological Abstracts (SA)
  • Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA)
  • Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA
  • Current Index to Journals in Education (CIJE)
  • Srce i HIDD
  • http://hrcak.srce.hr
  • DOAJ (Directory of open access journals
  • https://doaj.org/





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font