Pregled bibliografske jedinice broj: 1013554
Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf)
Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf) // Medijska istraživanja, 24 (2018), 1; 90-94 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, ostalo)
CROSBI ID: 1013554 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world. A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91-87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957- 49-9 (pdf)
(Ingela Wadbring i Leo Pekkala (eds): Citizens in a mediated world A Nordic-Baltic Perspective on Media and Information Literacy Nordicom: University of Gothenburg, 2017, ISBN 978-91- 87957-48-2 (print), ISBN 978-91-87957-49-9 (pdf))
Autori
Grmuša, Tanja
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 24
(2018), 1;
90-94
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo
Ključne riječi
građani ; mediji ; demokracija ; nordijske i baltičke zemlje ; medijska pismenost ; digitalne kompetencije ; propaganda ; medijski pluralizam
(citizens ; media ; democracy ; Nordic and Baltic countries ; media literacy ; digital competencies ; propaganda ; media pluralism)
Sažetak
Knjiga ''Cizitens in a mediated world - A Nordic-Baltic Perspective and Information Literacy'' u izdanju Nordicoma donosi komparativni prikaz iskustava implementacije koncepta medijske pismenosti u obrazovnim sustavima nordijskih i baltičkih zemalja. Strukturirana je u pet cjelina i trinaest poglavlja. Prva tematska cjelina podsjeća nas na izazove života u digitalnom dobu i sa suvremenim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za čiju su kvalitetnu i odgovornu upotrebu potrebna odgovarajuća znanja i vještine. Riječ je o konceptu medijske pismenosti koji je posebno dobro zastupljen u nordijskim zemljama, a koji mnoge druge zemlje i društva pokušavaju preslikati. Osnaživanje građana u korištenju medija preduvjet je i za jačanje demokratskih procesa u nacionalnim okvirima, ali i na nadnacionalnoj razini, čemu doprinos sustavno pokušava dati i Europska komisija. Drugi dio donosi pregled primjene koncepta u nordijskim i baltičkim zemljama te identifikaciju svih ključnih dionika koji u njemu sudjeluju. Također, podsjeća se na vrijednosti i ulogu novinarstva u 21. stoljeću te na različite interesne skupine (lobisti, odnosi s javnostima, političke stranke) koje utječu na kreiranje medijskog sadržaja te koriste društvene mreže i slobodu interneta plasirajući poruke koje mladi često nekritički recipiraju i prosljeđuju. Treći dio knjige analizira ulogu propagande i ekstremističkih sadržaja u online medijima praćenih posebno kreiranim medijskim diskursom, te načine na koje se nordijska regulatorna tijela nose s time. Četvrti dio posvećen je ulozi roditelja u medijskom odgoju i obrazovanju, ali i ističe kako su oni često marginalizirana skupina u edukativnim materijalima. Konačno, knjiga se bavi razvojem digitalnih kompetencija u svakodnevnoj online komunikaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- SCOPUS, Sociological Abstracts (SA)
- Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA)
- Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA
- Current Index to Journals in Education (CIJE)
- Srce i HIDD
- http://hrcak.srce.hr
- DOAJ (Directory of open access journals
- https://doaj.org/