Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013553

Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9


Grmuša, Tanja
Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9 // Medijske studije, 9 (2018), 17; 123-126 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, ostalo)


CROSBI ID: 1013553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9
(Nenad Vertovšek: Noam Chomsky and critics of modern mass media. producing a picture of reality and necessary illusions, ISBN 978-953- 212-456-9)

Autori
Grmuša, Tanja

Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 9 (2018), 17; 123-126

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo

Ključne riječi
Noam Chomsky ; mediji ; javnost ; selekcija vijesti ; društvene elite ; manipulacija ; medijski diskurs
(Noam Chomsky ; media ; public ; news selection ; social elites ; manipulation ; media discourse)

Sažetak
Knjiga Nenada Vertovšeka ''Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija ; proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija'' donosi ključne poruke Chomskoga vezano uz komunikaciju u različitim kontekstima, utjecaj tehnologije na istu, ali i suvremenih političkih okolnosti. Nakon predstavljanja čitateljima lika i djela Noama Chomskog, jednog od najutjecajnijih intelektualaca današnjice, Vertovšek otvara analizu suvremenih medija i aktualnih pitanja poput slobode govora i slobode medija, njihovo različito poimanje i implementaciju na Zapadu i u ostatku svijeta. Nadalje, razmatra utjecaj različitih dionika i tzv. društvenih elita na proces selekcije vijesti koji danas doprinosi iskrivljenoj slici stvarnosti. Riječ je o preusmjeravanju pažnje javnosti, kako tvrdi Vertovšek, na pojedine teme i odmicanju od nepoželjnih klasičnim manipulativnim metodama, kojima se pokušava iznuditi i pristanak javnosti. Autor donosi temeljitu analizu propagandnih modela i tzv. filtara prisutnih pri kreiranju medijskog sadržaja. No, na kreiranje manipulacija utječu i modeli medijskih organizacija, upozorava autor, analizirajući aktualni organizacijski ustroj s teorijskih i praktičnih postavki. Za provođenje manipulacije i zavođenje masa često se oslanja i na medijski diskurs u čijem su središtu stereotipi temeljeni na iskrivljenoj slici stvarnosti i percepciji drugih i drugačijih, pri čemu Vertovšek uspoređuje masovne i tzv. elitne medije, uzimajući u obzir i različite tipove publike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Poslovno veleučilište Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Grmuša (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Grmuša, Tanja
Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9 // Medijske studije, 9 (2018), 17; 123-126 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, ostalo)
Grmuša, T. (2018) Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9. Medijske studije, 9 (17), 123-126.
@article{article, author = {Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2018}, pages = {123-126}, keywords = {Noam Chomsky, mediji, javnost, selekcija vijesti, dru\v{s}tvene elite, manipulacija, medijski diskurs}, journal = {Medijske studije}, volume = {9}, number = {17}, issn = {1847-9758}, title = {Nenad Vertov\v{s}ek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehni\v{c}ka knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9}, keyword = {Noam Chomsky, mediji, javnost, selekcija vijesti, dru\v{s}tvene elite, manipulacija, medijski diskurs} }
@article{article, author = {Grmu\v{s}a, Tanja}, year = {2018}, pages = {123-126}, keywords = {Noam Chomsky, media, public, news selection, social elites, manipulation, media discourse}, journal = {Medijske studije}, volume = {9}, number = {17}, issn = {1847-9758}, title = {Nenad Vertov\v{s}ek: Noam Chomsky and critics of modern mass media. producing a picture of reality and necessary illusions, ISBN 978-953- 212-456-9}, keyword = {Noam Chomsky, media, public, news selection, social elites, manipulation, media discourse} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Emerging Sources Citation Indeks
  • Scopus
  • ProQuest - Social Science Database i Social Science Premium Collection
  • ERIH PLUS, HRČAK
  • DOAJ





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font