Pregled bibliografske jedinice broj: 1013553
Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9
Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9 // Medijske studije, 9 (2018), 17; 123-126 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, ostalo)
CROSBI ID: 1013553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nenad Vertovšek: Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija:proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija, Golden marketing – Tehnička knjiga, Zagreb, 2017., 214 str., ISBN 978-953-212-456-9
(Nenad Vertovšek: Noam Chomsky and critics of modern mass media. producing a picture of reality and necessary illusions, ISBN 978-953- 212-456-9)
Autori
Grmuša, Tanja
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 9
(2018), 17;
123-126
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, ostalo
Ključne riječi
Noam Chomsky ; mediji ; javnost ; selekcija vijesti ; društvene elite ; manipulacija ; medijski diskurs
(Noam Chomsky ; media ; public ; news selection ; social elites ; manipulation ; media discourse)
Sažetak
Knjiga Nenada Vertovšeka ''Noam Chomsky i kritika suvremenih masmedija ; proizvodnja slike stvarnosti i neophodnih iluzija'' donosi ključne poruke Chomskoga vezano uz komunikaciju u različitim kontekstima, utjecaj tehnologije na istu, ali i suvremenih političkih okolnosti. Nakon predstavljanja čitateljima lika i djela Noama Chomskog, jednog od najutjecajnijih intelektualaca današnjice, Vertovšek otvara analizu suvremenih medija i aktualnih pitanja poput slobode govora i slobode medija, njihovo različito poimanje i implementaciju na Zapadu i u ostatku svijeta. Nadalje, razmatra utjecaj različitih dionika i tzv. društvenih elita na proces selekcije vijesti koji danas doprinosi iskrivljenoj slici stvarnosti. Riječ je o preusmjeravanju pažnje javnosti, kako tvrdi Vertovšek, na pojedine teme i odmicanju od nepoželjnih klasičnim manipulativnim metodama, kojima se pokušava iznuditi i pristanak javnosti. Autor donosi temeljitu analizu propagandnih modela i tzv. filtara prisutnih pri kreiranju medijskog sadržaja. No, na kreiranje manipulacija utječu i modeli medijskih organizacija, upozorava autor, analizirajući aktualni organizacijski ustroj s teorijskih i praktičnih postavki. Za provođenje manipulacije i zavođenje masa često se oslanja i na medijski diskurs u čijem su središtu stereotipi temeljeni na iskrivljenoj slici stvarnosti i percepciji drugih i drugačijih, pri čemu Vertovšek uspoređuje masovne i tzv. elitne medije, uzimajući u obzir i različite tipove publike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Emerging Sources Citation Indeks
- Scopus
- ProQuest - Social Science Database i Social Science Premium Collection
- ERIH PLUS, HRČAK
- DOAJ