Pregled bibliografske jedinice broj: 1013490
Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu
Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu // Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga
Rijeka, Hrvatska, 2019. str. 43-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1013490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Retoričke strategije neutraliziranja
(samo)promocije vlastita izgleda – analiza
pratećih komentara uz objavu portretnih
fotografija na Instagramu
(Rhetorical neutralization strategies related to
(self)promotion of physical appearance – an
analysis of the comments accompanying Instagram
photos)
Autori
Jurčić Katunar, Cecilija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga
/ - , 2019, 43-43
Skup
Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga, HDPL 2019
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 16.05.2019. - 18.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
retoričke strategije, Instagram, diskursna analiza
(rhetorical strategies, Instagram, discourse analysis)
Sažetak
Suvremen način života i rapidan razvoj tehnologije svakodnevnu su javnu objavu fotografija iz osobnog života nametnuli kao normu, mijenjajući iz korijena sve dotad vladajuće obrasce komuniciranja, kreiranja identiteta, iznova ispisujući norme društveno prihvatljivog. Velik dio takvih fotografija, osobito kod pripadnica ženskog roda, odnosi se na vlastite portrete – što se izravno sukobljuje s još uvijek prisutnim tradicionalnim vrijednostima – skromnošću u širem smislu, ali i dodatno – relativnom prihvatljivošću isticanja vlastitih postignuća (profesionalnih, sportskih..), baš nikako otvorene (auto)promocije vlastita izgleda. Analizom velikog broja takvih objava koje na Instagramu objavljuju javne osobe u Hrvatskoj, promovirajući se s većim ili manjim uspjehom uzorima novog doba (influenserima), usredotočit ćemo se na popratne komentare uz fotografije, prepoznajući u zadanostima kratke forme različite obrasce u jezičnim strategijama kojima se isticanje vlastita izgleda želi učiniti društveno prihvatljivim. Pritom ćemo pratiti kako se individualna kreativna retorička rješenja odvraćanja pozornosti s evidentne društveno nepoželjne motivacije (taštine) objavljivanja vlastite (uljepšane) fotografije, masovnošću ove pojave oblikuju u obrasce – koji se prepoznaju, te široko prihvaćaju i reproduciraju (najčešće različiti oblici lažne skromnosti, humora, ironije, poetičnog komentiranja pozadinskih krajolika, situacije i slično..). U analizi prikupljenog korpusa autentične jezične građe služit ćemo se metodama diskursne analize, pri čemu će se jezični materijal uvijek interpretirati u uskoj vezi s fotografijom čiji je integralni dio.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)