Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013490

Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu


Jurčić Katunar, Cecilija
Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu // Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga
Rijeka, Hrvatska, 2019. str. 43-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1013490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu
(Rhetorical neutralization strategies related to (self)promotion of physical appearance – an analysis of the comments accompanying Instagram photos)

Autori
Jurčić Katunar, Cecilija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga / - , 2019, 43-43

Skup
Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga, HDPL 2019

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 16.05.2019. - 18.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
retoričke strategije, Instagram, diskursna analiza
(rhetorical strategies, Instagram, discourse analysis)

Sažetak
Suvremen način života i rapidan razvoj tehnologije svakodnevnu su javnu objavu fotografija iz osobnog života nametnuli kao normu, mijenjajući iz korijena sve dotad vladajuće obrasce komuniciranja, kreiranja identiteta, iznova ispisujući norme društveno prihvatljivog. Velik dio takvih fotografija, osobito kod pripadnica ženskog roda, odnosi se na vlastite portrete – što se izravno sukobljuje s još uvijek prisutnim tradicionalnim vrijednostima – skromnošću u širem smislu, ali i dodatno – relativnom prihvatljivošću isticanja vlastitih postignuća (profesionalnih, sportskih..), baš nikako otvorene (auto)promocije vlastita izgleda. Analizom velikog broja takvih objava koje na Instagramu objavljuju javne osobe u Hrvatskoj, promovirajući se s većim ili manjim uspjehom uzorima novog doba (influenserima), usredotočit ćemo se na popratne komentare uz fotografije, prepoznajući u zadanostima kratke forme različite obrasce u jezičnim strategijama kojima se isticanje vlastita izgleda želi učiniti društveno prihvatljivim. Pritom ćemo pratiti kako se individualna kreativna retorička rješenja odvraćanja pozornosti s evidentne društveno nepoželjne motivacije (taštine) objavljivanja vlastite (uljepšane) fotografije, masovnošću ove pojave oblikuju u obrasce – koji se prepoznaju, te široko prihvaćaju i reproduciraju (najčešće različiti oblici lažne skromnosti, humora, ironije, poetičnog komentiranja pozadinskih krajolika, situacije i slično..). U analizi prikupljenog korpusa autentične jezične građe služit ćemo se metodama diskursne analize, pri čemu će se jezični materijal uvijek interpretirati u uskoj vezi s fotografijom čiji je integralni dio.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Cecilija Jurčić Katunar (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.hdpl.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jurčić Katunar, Cecilija
Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu // Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga
Rijeka, Hrvatska, 2019. str. 43-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Jurčić Katunar, C. (2019) Retoričke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza pratećih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu. U: Značenje u jeziku - od individualnoga do kolektivnoga.
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c} Katunar, Cecilija}, year = {2019}, pages = {43-43}, keywords = {retori\v{c}ke strategije, Instagram, diskursna analiza}, title = {Retori\v{c}ke strategije neutraliziranja (samo)promocije vlastita izgleda – analiza prate\'{c}ih komentara uz objavu portretnih fotografija na Instagramu}, keyword = {retori\v{c}ke strategije, Instagram, diskursna analiza}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Jur\v{c}i\'{c} Katunar, Cecilija}, year = {2019}, pages = {43-43}, keywords = {rhetorical strategies, Instagram, discourse analysis}, title = {Rhetorical neutralization strategies related to (self)promotion of physical appearance – an analysis of the comments accompanying Instagram photos}, keyword = {rhetorical strategies, Instagram, discourse analysis}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font