Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013447

Nepoštena poslovna praksa u hrvatskome pravnom sustavu: uređenje i provedba


Mišćenić, Emilia; Mamilović, Iva
Nepoštena poslovna praksa u hrvatskome pravnom sustavu: uređenje i provedba // Godišnjak Akademije pravnih znanosti Hrvatske = Yearbook Croatian Academy of Legal Sciences, 10 (2019), 1; 273-299 doi:10.32984/gapzh.10.1.11 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1013447 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nepoštena poslovna praksa u hrvatskome pravnom sustavu: uređenje i provedba
(Unfair Commercial Practices in the Croatian Legal System: Regulation and Enforcement)

Autori
Mišćenić, Emilia ; Mamilović, Iva

Izvornik
Godišnjak Akademije pravnih znanosti Hrvatske = Yearbook Croatian Academy of Legal Sciences (1847-7615) 10 (2019), 1; 273-299

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nepoštena poslovna praksa ; prosječni potrošač ; provedba prava zaštite potrošača ; učinkovitost prava zaštite potrošača.
(unfair commercial practices ; average consumer ; enforcement of consumer protection law ; effectiveness of consumer protection law)

Sažetak
Pravo zaštite potrošača relativno je mlada grana prava, koja se u hrvatskome pravnom poretku počela razvijati prije petnaest godina prihvaćanjem prvog Zakona o zaštiti potrošača u 2003. godini. Bila je to posljedica ispunjavanja dužnosti hrvatske države preuzete Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju sklopljenim 2001. godine između Republike Hrvatske i Europskih zajednica te država članica. Proces harmonizacije odnosno usklađivanja s europskim acquisom u tom području rezultirao je prihvaćanjem čak triju Zakona o zaštiti potrošača kao lex generalis za zaštitu potrošača, ali i paletom posebnijih propisa kojima se štite prava potrošača. Danas, pet godina nakon pristupanja Uniji hrvatsko je pravo zaštite potrošača okarakterizirano iznimnom normativnom fragmentiranošću. Potrošač se izuzev Zakonom o zaštiti potrošača štiti i Zakonom o obveznim odnosima, Zakonom o potrošačkom kreditiranju, Zakonom o platnom prometu, Zakonom o alternativnom rješavanju sporova, Zakonom o elektroničkom potpisu, kao i Zakonom o općoj sigurnosti proizvoda, ali i Zakonom o pravu na pristup informacijama te brojnim drugim propisima. Sve to iznimno dovodi u pitanje učinkovitost provedbe prava zaštite potrošača proizišle iz brojnih izvora prava EU-a na domaćoj razini RH kao države članice. Od posebne važnosti za učinkovitost zaštite prava potrošača ističe se upravo provedba odredaba Zakona o zaštiti potrošača o nepoštenoj poslovnoj praksi. To više što je riječ o odredbama horizontalne primjene, koje brane nepoštenu poslovnu praksu trgovca u odnosu na sve odnose B2C (engl. business-to- consumer), bilo da su uređeni Zakonom o zaštiti potrošača, Zakonom o obveznim odnosima ili bilo kojim drugim propisom. Pet godina od pristupanja RH Uniji više nego ikad hrvatska sudska praksa i drugi primjenjivači prava nailaze na brojne poteškoće u vezi s nepoštenom poslovnom praksom trgovaca u svim područjima, od usluga bankarskog i financijskog sektora do pružanja komunalnih usluga ili posebice operatera elektroničkih komunikacija. Pravna fragmentiranost zajedno s poteškoćama koje se tiču ispravne primjene odredaba o nepoštenoj poslovnoj praksi znatno narušava provedbu prava zaštite potrošača na domaćoj razini. Autori se u radu posvećuju toj gorućoj temi hrvatskog prava zaštite potrošača i pokušavaju dati odgovore na neka od brojnih pitanja s ciljem jačanja učinkovitosti provedbe prava zaštite potrošača u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pravo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Pravni fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Emilia Mišćenić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Mišćenić, Emilia; Mamilović, Iva
Nepoštena poslovna praksa u hrvatskome pravnom sustavu: uređenje i provedba // Godišnjak Akademije pravnih znanosti Hrvatske = Yearbook Croatian Academy of Legal Sciences, 10 (2019), 1; 273-299 doi:10.32984/gapzh.10.1.11 (recenziran, članak, znanstveni)
Mišćenić, E. & Mamilović, I. (2019) Nepoštena poslovna praksa u hrvatskome pravnom sustavu: uređenje i provedba. Godišnjak Akademije pravnih znanosti Hrvatske = Yearbook Croatian Academy of Legal Sciences, 10 (1), 273-299 doi:10.32984/gapzh.10.1.11.
@article{article, author = {Mi\v{s}\'{c}eni\'{c}, Emilia and Mamilovi\'{c}, Iva}, year = {2019}, pages = {273-299}, DOI = {10.32984/gapzh.10.1.11}, keywords = {nepo\v{s}tena poslovna praksa, prosje\v{c}ni potro\v{s}a\v{c}, provedba prava za\v{s}tite potro\v{s}a\v{c}a, u\v{c}inkovitost prava za\v{s}tite potro\v{s}a\v{c}a.}, journal = {Godi\v{s}njak Akademije pravnih znanosti Hrvatske = Yearbook Croatian Academy of Legal Sciences}, doi = {10.32984/gapzh.10.1.11}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1847-7615}, title = {Nepo\v{s}tena poslovna praksa u hrvatskome pravnom sustavu: ure\djenje i provedba}, keyword = {nepo\v{s}tena poslovna praksa, prosje\v{c}ni potro\v{s}a\v{c}, provedba prava za\v{s}tite potro\v{s}a\v{c}a, u\v{c}inkovitost prava za\v{s}tite potro\v{s}a\v{c}a.} }
@article{article, author = {Mi\v{s}\'{c}eni\'{c}, Emilia and Mamilovi\'{c}, Iva}, year = {2019}, pages = {273-299}, DOI = {10.32984/gapzh.10.1.11}, keywords = {unfair commercial practices, average consumer, enforcement of consumer protection law, effectiveness of consumer protection law}, journal = {Godi\v{s}njak Akademije pravnih znanosti Hrvatske = Yearbook Croatian Academy of Legal Sciences}, doi = {10.32984/gapzh.10.1.11}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1847-7615}, title = {Unfair Commercial Practices in the Croatian Legal System: Regulation and Enforcement}, keyword = {unfair commercial practices, average consumer, enforcement of consumer protection law, effectiveness of consumer protection law} }

Časopis indeksira:


  • HeinOnline


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font