Pregled bibliografske jedinice broj: 1013251
„Vidjeti sebe izvana, a druge iznutra“ - Mentalitacija u djece i adolescenata i tretman temeljen na mentalizaciji za adolescente
„Vidjeti sebe izvana, a druge iznutra“ - Mentalitacija u djece i adolescenata i tretman temeljen na mentalizaciji za adolescente // Socijalna psihijatrija, 45 (2017), 1; 43-56 (recenziran, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1013251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Vidjeti sebe izvana, a druge iznutra“ - Mentalitacija u djece i adolescenata i tretman temeljen na mentalizaciji za adolescente
(Mentalization in Children and Adolescents, and Treatment Based on Mentalization for Adolescents)
Autori
Boričević Maršanić, Vlatka ; Karapetrić Bolfan, Ljiljana ; Buljan Flander, Gordana ; Grgić, Vesna
Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 45
(2017), 1;
43-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
Mentalizacija ; Psihološka trauma ; Granični poremećaj ličnosti ; Tretman temeljen na mentalizaciji za adolescente
Sažetak
Mentalizacija je predsvjesna mentalna aktivnost koja omogućava osobi da razumije sebe i druge na temelju subjektivnih stanja i mentalnih procesa. Poremećaji privrženosti i psihološka trauma u djetinjstvu povezani su s oštećenjem i deficitima mentalizacije te razvojem psihopatologije u djece i adolescenata uključujući i granični poremećaj ličnosti. Tretman temeljen na mentalizaciji za adolescente (engl. Mentalizationbased treatman for adolescents, MBT-A) razvijen je iz osnovnog MBT koji je modificiran za specifičnosti adolescentne populacije. MBT-A je psihodinamski orijentirana strukturirana psihoterapija razvijena za adolescente s obilježjima graničnog poremećaja ličnosti, tj. naglašenom emocionalnom disregulacijom, autodestruktivnim ponašanjem i teškoćama u interpersonalnim odnosima. U fokusu terapijskog procesa je pacijentov kapacitet za mentalizaciju. Randomizirane kontrolirane studije pokazale su učinkovitost MBT-A u liječenju adolescenata s graničnim poremećajem ličnosti. Cilj je ovog preglednog rada prikazati koncept mentalizacije, razvoj ove sposobnosti u djece i adolescenata u kontekstu odnosa privrženosti roditelj/ skrbnik-dijete, specifičnosti tretmana temeljenog na mentalizaciji za adolescente koji je ponajprije usmjeren na deficite uključene u psihopatologiju graničnog poremećaja ličnosti te dokaze koji potvrđuju njegovu učinkovitost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus