Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1013139

Mediji u Hrvatskoj


Car, Viktorija; Kanižaj, Igor
Mediji u Hrvatskoj // Hrvatska na drugi pogled / Udier, Sanda Lucija (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik, 2019. str. 303-339


CROSBI ID: 1013139 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mediji u Hrvatskoj
(Media in Croatia)

Autori
Car, Viktorija ; Kanižaj, Igor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Hrvatska na drugi pogled

Urednik/ci
Udier, Sanda Lucija

Izdavač
Sveučilište u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik

Grad
Zagreb

Godina
2019

Raspon stranica
303-339

ISBN
978-953-8281-02-0

Ključne riječi
Hrvatska ; mediji ; medijsko tržiše ; medijsko zakonodavstvo ; medijska pismenost
(Croatia ; media ; media market ; media law ; media literacy)

Sažetak
U ovome poglavlju donosimo pregled razvoja medijskoga sustava i medijskoga tržišta u Hrvatskoj, s naglaskom na posljednjih 30 godina. Pokušali smo sažeti kako se medijski sustav transformirao iz državno-upravljanoga u pluralni demokratski medijski sustav, kako su se mediji odvajali od države i politike, kako se formirao i mijenjao zakonodavni medijski okvir, kako se medijsko tržište liberaliziralo i kako je postalo pluralno te koji su bili novi izazovi s kojima su se zakonodavci, regulatori, medijski djelatnici, novinari, ali i publika, susreli. Donosimo pregled procesa u kojima se kreirala medijska politika u Hrvatskoj te navodimo tko su bili glavni akteri, formalni i neformalni, u procesima njezine formulacije, razvoja, legitimiranja, implementacije i vrednovanja. Posebno je istaknuta potreba za usvajanjem medijske strategije koju Hrvatska još uvijek nema, a koja je neophodna za razvoj kvalitetnih, sadržajno bogatih medija čija je jedna od zadaća ponuditi platformu za neformalne oblike edukacije o raznovrsnim temama koje su u interesu građana i kojima je cilj podizanje kvalitete njihova života. Propitujemo i ulogu te učinkovitost regulacije i samoregulacije, a donosimo i najnovije pokazatelje korištenja medija. Poglavlje završavamo dijelom koji je posvećen novinarstvu kao profesiji. U njemu opisujemo koji i kakvi modeli obrazovanja za novinare postoje u Hrvatskoj. I konačno na samom kraju raspravljamo o tome zašto su medijska i informacijska pismenost postale jedne od temeljnih pismenosti za građane u 21. stoljeću. Osim što smo predstavili ključne koncepte i modele medijskoga odgoja s ciljem razvoja medijske pismenosti, s naglaskom na aktivnosti organizacija civilnoga društva, nastojali smo čitatelje usmjeriti na promišljanje o tome kako suvremeni medijski izazovi, poput aktualnoga trenda lažnih vijesti, mogu potaknuti aktivnosti dionika u smjeru podizanja kvalitete i vjerodostojnosti medijskih sadržaja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Igor Kanižaj (autor)

Avatar Url Viktorija Car (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Car, Viktorija; Kanižaj, Igor
Mediji u Hrvatskoj // Hrvatska na drugi pogled / Udier, Sanda Lucija (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik, 2019. str. 303-339
Car, V. & Kanižaj, I. (2019) Mediji u Hrvatskoj. U: Udier, S. (ur.) Hrvatska na drugi pogled. Zagreb, Sveučilište u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik, str. 303-339.
@inbook{inbook, author = {Car, Viktorija and Kani\v{z}aj, Igor}, editor = {Udier, S.}, year = {2019}, pages = {303-339}, keywords = {Hrvatska, mediji, medijsko tr\v{z}i\v{s}e, medijsko zakonodavstvo, medijska pismenost}, isbn = {978-953-8281-02-0}, title = {Mediji u Hrvatskoj}, keyword = {Hrvatska, mediji, medijsko tr\v{z}i\v{s}e, medijsko zakonodavstvo, medijska pismenost}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Car, Viktorija and Kani\v{z}aj, Igor}, editor = {Udier, S.}, year = {2019}, pages = {303-339}, keywords = {Croatia, media, media market, media law, media literacy}, isbn = {978-953-8281-02-0}, title = {Media in Croatia}, keyword = {Croatia, media, media market, media law, media literacy}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu ; Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font