Pregled bibliografske jedinice broj: 1013109
Akademska kultura i hrvatski kao ini jezik
Akademska kultura i hrvatski kao ini jezik // Croaticum - Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika: 4. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Matovac, Darko (ur.).
Zagreb: FF Press, 2019. str. 53-69
CROSBI ID: 1013109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademska kultura i hrvatski kao ini jezik
(High culture and Croatian as a second i foreign language)
Autori
Gulešić Machata, Milvia ; Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Croaticum - Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika: 4. zbornik radova
Urednik/ci
Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Matovac, Darko
Izdavač
FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
53-69
ISBN
978-953-175-820-8
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, poučavanje kulture, akademska kultura
(Croatian as a second and foreign language, teaching culture, academic culture)
Sažetak
Poučavanje kulture zemlje u kojoj se određeni jezik govori integralan je dio programā za poučavanje toga jezika kao inoga budući da je jedan od ciljeva nastave inoga jezika razvijanje međukulturne kompetencije, o čemu postoji opsežna glotodidaktička literatura (usp. Deardorf 2006, Novak Milić 2006) i o čemu su provedena i istraživanja koja se odnose na hrvatski kao ini jezik (Novak Milić i Gulešić Machata 2006). Poučavanje kulture predstavlja za većinu poučavatelja još veći izazov nego poučavanje jezika, a uzrok tomu leži u vrsti njihove naobrazbe, koja je najčešće filološka ili lingvistička i pedagoška, i u činjenici da su modeli poučavanja kulture načelno slabije razrađeni od modela poučavanja jezika te poučavatelji nalaze znatno manje oslonca u stručnoj literaturi kad je riječ o poučavanju kulture nego kad je riječ o poučavanju jezika. Poteškoću, dakako, predstavlja i složenost pojma kultura te obilje činjenica koje čine kulturu iz kojih je teško napraviti izbor prikladan za poučavanje u jezičnoj nastavi. U članku je riječ o poučavanju kulture u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) s obzirom na distinkciju između svakodnevne i akademske kulture. Budući da je poučavanje svakodnevne kulture do sada u literaturi bolje opisano i obrađeno (Novak Milić 2014, 2016 i 2017), u ovome je radu naglasak na poučavanju akademske kulture koja se tek treba etablirati u kurikulima za poučavanje HIJ a, u znanstvenim radovima, priručnicima i udžbenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb