Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1012911

Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi


Mohorić, Tamara; Takšić, Vladimir
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi // Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 38-38 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1012911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi
(Program of emotional literacy - evaluation of the program for children of early adolescent age)

Autori
Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja - Jasrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018, 38-38

ISBN
978-953-55079-7-0

Skup
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 07.11.2018. - 10.11.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
program emocionalnog opismenjavanja, emocionalna kompetentnost, rječnik emocija, rana adolescencija
(emotional literacy program, emotional competencem vocabulary of emotions, early adolescence)

Sažetak
Emocionalna pismenost temeljni je aspekt emocionalne kompetentnosti, koja se najčešće definira kao sposobnost prepoznavanja i razumijevanja (vlastitih i tuđih) emocija i emocionalnih reakcija te kao mogućnost njihovog reguliranja. Program emocionalnog opismenjavanja (autori Mauer, Bracket i Plain, 2004) prvenstveno se usmjerava na usvajanje emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Omogućuje učenicima usvajanje bogatog rječnika za identificiranje, imenovanje i izražavanje različitih emocionalnih iskustava ; zatim razumijevanje emocionalnih stanja i perspektive drugih, kao i vezu između misli, osjećaja i ponašanja. Učenici mogu naučiti što je u pozadini osjećaja te razumjeti da ljudi ne izražavaju uvijek emocije točno ili na sličan način. U evaluaciji programa sudjelovalo je ukupno 687 učenika (52% djevojčica), učenika 5. i 6. razreda (Mdobi=11.22, SD=0.71) iz 20 škola na području Republike Hrvatske. Od ukupnog broja učenika, njih 321 sudjelovao je u kontrolnim razredima (u kojima se nije provodio program), a 366 u eksperimentalnim. Program su provodili stručni suradnici škole (nakon adekvatne edukacije), tijekom prvog polugodišta školske godine 2017/18. Prema točno zadanim koracima određenim programom, obrađeno je 8 emocija (četiri pozitivne i četiri negativne). Učenici su ispunili nekoliko mjera emocionalne kompetentnosti (test rječnika i razumijevanja emocija, imenovanje i upravljanje emocijama) i samoefikasnosti (socijalne, emocionalne i akademske) prije i neposredno nakon završenih radionica. Prema dobivenim rezultatima razlike između učenika koji su sudjelovali u Programu emocionalnog opismenjavanja i onih koji nisu, dobivene su na manjem broju mjera, koje se prvenstveno odnose na procijenjenu socijalnu samoefikasnost. Rezultati upućuju na postojanje značajnih spolnih razlika između dječaka i djevojčica na mjerenim varijablama, pri čemu djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka na nekoliko mjera (test rječnika emocija, test razumijevanja emocija, akademska i socijalna samoefikasnost) i u prvom i u drugom mjerenju, neovisno o tome jesu li ili ne sudjelovale u programu. Preliminarni podaci evaluacije ukazuju na potrebu da se program provodi kroz dulji vremenski period, uz uvažanje spolnih razlika u emocionalnoj kompletnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vladimir Takšić (autor)

Avatar Url Tamara Mohorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mohorić, Tamara; Takšić, Vladimir
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi // Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 38-38 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Mohorić, T. & Takšić, V. (2018) Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi. U: Brajša-Žganec, A., Penezić, Z. & Tadić Vujčić, M. (ur.)Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek.
@article{article, author = {Mohori\'{c}, Tamara and Tak\v{s}i\'{c}, Vladimir}, year = {2018}, pages = {38-38}, keywords = {program emocionalnog opismenjavanja, emocionalna kompetentnost, rje\v{c}nik emocija, rana adolescencija}, isbn = {978-953-55079-7-0}, title = {Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi}, keyword = {program emocionalnog opismenjavanja, emocionalna kompetentnost, rje\v{c}nik emocija, rana adolescencija}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Sveti Martin na Muri, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mohori\'{c}, Tamara and Tak\v{s}i\'{c}, Vladimir}, year = {2018}, pages = {38-38}, keywords = {emotional literacy program, emotional competencem vocabulary of emotions, early adolescence}, isbn = {978-953-55079-7-0}, title = {Program of emotional literacy - evaluation of the program for children of early adolescent age}, keyword = {emotional literacy program, emotional competencem vocabulary of emotions, early adolescence}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Sveti Martin na Muri, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font