Pregled bibliografske jedinice broj: 1012911
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi // Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 38-38 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1012911 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija programa emocionalnog opismenjavanja za djecu rane adolescentne dobi
(Program of emotional literacy - evaluation of the program for children of early adolescent age)
Autori
Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek
/ Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja - Jasrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018, 38-38
ISBN
978-953-55079-7-0
Skup
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 07.11.2018. - 10.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
program emocionalnog opismenjavanja, emocionalna kompetentnost, rječnik emocija, rana adolescencija
(emotional literacy program, emotional competencem vocabulary of emotions, early adolescence)
Sažetak
Emocionalna pismenost temeljni je aspekt emocionalne kompetentnosti, koja se najčešće definira kao sposobnost prepoznavanja i razumijevanja (vlastitih i tuđih) emocija i emocionalnih reakcija te kao mogućnost njihovog reguliranja. Program emocionalnog opismenjavanja (autori Mauer, Bracket i Plain, 2004) prvenstveno se usmjerava na usvajanje emocionalnog znanja i razumijevanja emocija. Omogućuje učenicima usvajanje bogatog rječnika za identificiranje, imenovanje i izražavanje različitih emocionalnih iskustava ; zatim razumijevanje emocionalnih stanja i perspektive drugih, kao i vezu između misli, osjećaja i ponašanja. Učenici mogu naučiti što je u pozadini osjećaja te razumjeti da ljudi ne izražavaju uvijek emocije točno ili na sličan način. U evaluaciji programa sudjelovalo je ukupno 687 učenika (52% djevojčica), učenika 5. i 6. razreda (Mdobi=11.22, SD=0.71) iz 20 škola na području Republike Hrvatske. Od ukupnog broja učenika, njih 321 sudjelovao je u kontrolnim razredima (u kojima se nije provodio program), a 366 u eksperimentalnim. Program su provodili stručni suradnici škole (nakon adekvatne edukacije), tijekom prvog polugodišta školske godine 2017/18. Prema točno zadanim koracima određenim programom, obrađeno je 8 emocija (četiri pozitivne i četiri negativne). Učenici su ispunili nekoliko mjera emocionalne kompetentnosti (test rječnika i razumijevanja emocija, imenovanje i upravljanje emocijama) i samoefikasnosti (socijalne, emocionalne i akademske) prije i neposredno nakon završenih radionica. Prema dobivenim rezultatima razlike između učenika koji su sudjelovali u Programu emocionalnog opismenjavanja i onih koji nisu, dobivene su na manjem broju mjera, koje se prvenstveno odnose na procijenjenu socijalnu samoefikasnost. Rezultati upućuju na postojanje značajnih spolnih razlika između dječaka i djevojčica na mjerenim varijablama, pri čemu djevojčice postižu bolje rezultate od dječaka na nekoliko mjera (test rječnika emocija, test razumijevanja emocija, akademska i socijalna samoefikasnost) i u prvom i u drugom mjerenju, neovisno o tome jesu li ili ne sudjelovale u programu. Preliminarni podaci evaluacije ukazuju na potrebu da se program provodi kroz dulji vremenski period, uz uvažanje spolnih razlika u emocionalnoj kompletnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka