Pregled bibliografske jedinice broj: 1012456
Utjecaj videoigara na socioemocionalni i kognitivni razvoj djece
Utjecaj videoigara na socioemocionalni i kognitivni razvoj djece, 2018., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1012456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj videoigara na socioemocionalni i kognitivni razvoj djece
(Influence of video games on the socio-emotional and cognitive development of children)
Autori
Drokan, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
25
Mentor
Pahić, Tea
Ključne riječi
video igre, utjecaji, kognitivni razvoj, socioemocionalni razvoj
(video games, effects, cognitive development, socioemotional development)
Sažetak
U radu se govori o različitim utjecajima video igara na djecu, koji se manifestiraju kroz socioemocionalni i kognitivni razvoj te se važnost daje i pozitivnim i negativnim utjecajima video igara na te aspekte razvoja. Kako bi se bolje upoznale video igre i virtualan svijet općenito, opisuju se njihove karakteristike i specifičnosti te vrste video igara. Najveća posebnost video igara je u tome da igrač ima priliku upravljati situacijom na ekranu dok je kod drugih medija (televizija, radio) poprilično pasivan te je to jedna od karakteristika koja video igre čini tako popularnima među djecom. U poglavlju Pozitivan utjecaj na kognitivni razvoj navodi se kako video igre poboljšavaju brzinu, koncentraciju, usredotočenost, potiču misaone procese, asocijativno i hipotetičko mišljenje, pospješuju koordinaciju pokreta te da mogu biti jako dobra pomagala u edukaciji. Slijedi poglavlje Pozitivan utjecaj video igara na socioemocionalan razvoj djeteta u kojemu se raspravlja o empatiji, odnosno poistovjećivanju s avatarom na ekranu što djetetu omogućuje da u stvarnosti bolje razumije ljude oko sebe. Također se spominju nagrađivanje u video igrama, koje je motivator za dolaženje do cilja, i utjecaji video igara na snove. Poglavlje, koje uključuje negativne utjecaje video igara, objašnjava opsesivno igranje video igara odnosno ovisnost o video igrama te agresivnost koju akcijske video igre uzrokuju kod igrača. U zadnjem se poglavlju govori o trendu koji video igre bude među djecom te o idealiziranju likova iz video igara, što dovodi do iskrivljenja percepcije stvarnosti. Isto tako navodi se i pretilost koja se može javiti zbog sjedilačkog načina života, a koja kasnije sa sobom nosi rizik od oboljenja od različitih kardiovaskularnih bolesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija