Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1012451

Učiteljska percepcija darovite djece


Toplek, Tajana
Učiteljska percepcija darovite djece, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec


CROSBI ID: 1012451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učiteljska percepcija darovite djece
(Teachers' perception of gifted children)

Autori
Toplek, Tajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Čakovec

Datum
05.07

Godina
2018

Stranica
53

Mentor
Pahić, Tea

Ključne riječi
dijete, darovitost, škola, identificiranje darovitog djeteta
(child, talent, school, identification of a talented child)

Sažetak
Darovita djeca, zbog specifičnih sposobnosti, vještina i znanja koja posjeduju, iziskuju pozornost i razumijevanje okoline. Ponekad je darovito dijete teško prepoznati, stoga su osobama koje rade djecom potrebne edukacije koje mogu uvelike olakšati identificiranje darovitog djeteta. Darovita djeca nisu kao njihovi vršnjaci, tj. ona posjeduju posebne interese i razmišljanja drugačija od njihovih vršnjaka. Stoga se javljaju i problemi u uspostavljanju socijalnih i emocionalnih odnosa, tj. takva djeca su često odbačena i izolirana u društvu vršnjaka. Darovitom djetetu će biti dosadno pratiti uobičajeni školski program i sadržaje, pa bi takvom djetetu trebalo omogućiti drugačije obrazovanje koje će biti u skladu s njegovim sposobnostima i interesima. U suprotnom, njegova se darovitost i talent neće optimalno razviti. U sklopu ovog diplomskog rada je i provedeno istraživanje kojem je cilj bilo ispitati učiteljsku percepciju o darovitoj djeci, tj. imaju li teškoće u prepoznavanju darovitog djeteta i znaju li koje su osobine specifične upravo za darovito dijete, jesu li se ikad susreli s darovitim djetetom i jesu li ikad radili s njime, te kakvi su njihovi stavovi i iskustva. Ispitivanjem je utvrđeno da se učitelji ne smatraju dovoljno kompetentnima za rad s darovitim učenicima, ali imaju pozitivne stavove prema obrazovanju darovitih. Iz ovog proizlazi da je početna hipoteza djelomično opravdana. Hipoteza da učitelji s više godina radnog staža, oni koji su se u radu susreli s većim brojem darovite djece te oni koji su imali edukacije o darovitoj djeci iskazuju bolje prepoznavanje znakova darovitosti, u ovom istraživanju nije opravdana, vjerojatno zbog premalog broja ispitanika.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tea Pahić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Toplek, Tajana
Učiteljska percepcija darovite djece, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
Toplek, T. (2018) 'Učiteljska percepcija darovite djece', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec.
@phdthesis{phdthesis, author = {Toplek, Tajana}, year = {2018}, pages = {53}, keywords = {dijete, darovitost, \v{s}kola, identificiranje darovitog djeteta}, title = {U\v{c}iteljska percepcija darovite djece}, keyword = {dijete, darovitost, \v{s}kola, identificiranje darovitog djeteta}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Toplek, Tajana}, year = {2018}, pages = {53}, keywords = {child, talent, school, identification of a talented child}, title = {Teachers' perception of gifted children}, keyword = {child, talent, school, identification of a talented child}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font