Pregled bibliografske jedinice broj: 1012446
Pamćenje i korištenje mnemotehnika kod djece 2. i 4. razreda osnovne škole
Pamćenje i korištenje mnemotehnika kod djece 2. i 4. razreda osnovne škole, 2018., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 1012446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pamćenje i korištenje mnemotehnika kod djece 2. i 4. razreda osnovne škole
(Memory and use of mnemonics in 2nd and 4th grade primary school children)
Autori
Kresinger, Elena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
19.09
Godina
2018
Stranica
59
Mentor
Pahić, Tea
Ključne riječi
pamćenje, mnemotehnike, djeca
(memory, mnemonics, children)
Sažetak
Pamćenje ima neopisivo važnu ulogu u životu svakog pojedinca. Osim što služi za prisjećanje stvari iz prošlosti, ono usmjerava svakog čovjeka, pomaže mu u svakodnevnom funkcioniranju i radu, te omogućuje povezivanje s njegovom okolinom i dragim ljudima. Za svaki uspjeh u školi ili na bilo kojem drugom području ljudskog života zaslužno je upravo pamćenje. Iako je njegova važnost toliko snažna, često se događa da ljudi ne iskorištavaju sve mogućnosti koje ono nudi. Pamćenje je moguće poboljšati i razviti pomoću mnogobrojnih mnemotehnika, a upravo se njihovim korištenjem stvara mogućnost bržeg, lakšeg i učinkovitijeg učenja činjenica, formula, informacija i sl. Mnemotehnikama se na maštovit i zabavan način gradivo nastoji usaditi u pamćenje, a upravo zato korisno ih je koristiti i u nižim razredima osnovne škole. Osim što pomažu brže i lakše naučiti određene sadržaje, mnemotehnike razvijaju maštu, kreativnost i moć asociranja. U sklopu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje s ciljem da se ispita pamte li učenici četvrtog razreda bolje nego učenici drugog razreda, te pomažu li mnemotehnike boljem pamćenju učenika drugog i četvrtog razreda. U ispitivanju je sudjelovao 31 učenik Osnovne škole Nedelišće. Rezultati su pokazali da učenici četvrtog razreda pamte bolje nego učenici drugog razreda, međutim rezultati su pokazali da korištenje mnemotehnika nije doprinijelo boljem zapamćivanju učenika drugog i četvrtog razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija