Pregled bibliografske jedinice broj: 1012236
Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive
Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive // Estetika, filozofija umjetnosti i kulture, feminizam:simpozij u počast Nadeždi Čačinovič
Zagreb, Hrvatska, 2017. str. 9-10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1012236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive
(The Ephemerality of (Dance) Performance: Critical Perspectives)
Autori
Bauer, Una
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Estetika, filozofija umjetnosti i kulture, feminizam:simpozij u počast Nadeždi Čačinovič
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.09.2017. - 30.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
efemernost, ples, izvedba
(ephemerality, dance, performance)
Sažetak
U jednom od općih mjesta studija izvedbe, o “jedinom životu izvedbe” u “manijakalno nabijenoj sadašnjosti”, Peggy Phelan poetizira i romantizira jedinstvenost i neponovljivost izvedbe koja je uvijek već u nestajanju. Brojni su teoretičari i kritičari, poput Richarda Schechnera, Herberta Blaua, Laurence Louppe, Andréa Lepeckog, Adriana Heathfielda, Marcie B. Siegel, fascinirani neuhvatljivošću i nestajanjem izvedbe uopće, a osobito plesate su je afirmirali kao ključno mjesto jedinstvenosti plesnih i izvedbenih praksi. Kritički glasovi, poput onog Rebecce Schneider ili Philipa Auslandera, ubrzo su ukazali na brojne paradokse vezane uz fiksaciju na uživosti prolaznost izvedbenih umjetnosti, kao 10i njenu tendenciju da, sebi uprkos, afirmira i petrificira statičnost arhiva u zapadnoj kulturi. Međutim, budući da tematiziranje “nestajanja” izvedbe nudi snažne afektivne benefite, smatram da upravo u tome treba tražiti razloge popularnosti te teme. Ključno mjesto teze o efemernosti izvedbe zapravo je kako se od nje ugodno osjećam(o/ju). (Plesna) izvedba mišljena kao ono uvijek-u-nestajanju, gotovo da garantira gorkoslatku ugodu melankoličnih i nostalgičnih osjećaja, ali u tom je pak procesu njena (afektivna i materijalna) sadašnjosti budućnost znatno reducirana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Plesna umjetnost i umjetnost pokreta