Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1012236

Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive


Bauer, Una
Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive // Estetika, filozofija umjetnosti i kulture, feminizam:simpozij u počast Nadeždi Čačinovič
Zagreb, Hrvatska, 2017. str. 9-10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1012236 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive
(The Ephemerality of (Dance) Performance: Critical Perspectives)

Autori
Bauer, Una

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Estetika, filozofija umjetnosti i kulture, feminizam:simpozij u počast Nadeždi Čačinovič

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.09.2017. - 30.09.2017

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
efemernost, ples, izvedba
(ephemerality, dance, performance)

Sažetak
U jednom od općih mjesta studija izvedbe, o “jedinom životu izvedbe” u “manijakalno nabijenoj sadašnjosti”, Peggy Phelan poetizira i romantizira jedinstvenost i neponovljivost izvedbe koja je uvijek već u nestajanju. Brojni su teoretičari i kritičari, poput Richarda Schechnera, Herberta Blaua, Laurence Louppe, Andréa Lepeckog, Adriana Heathfielda, Marcie B. Siegel, fascinirani neuhvatljivošću i nestajanjem izvedbe uopće, a osobito plesate su je afirmirali kao ključno mjesto jedinstvenosti plesnih i izvedbenih praksi. Kritički glasovi, poput onog Rebecce Schneider ili Philipa Auslandera, ubrzo su ukazali na brojne paradokse vezane uz fiksaciju na uživosti prolaznost izvedbenih umjetnosti, kao 10i njenu tendenciju da, sebi uprkos, afirmira i petrificira statičnost arhiva u zapadnoj kulturi. Međutim, budući da tematiziranje “nestajanja” izvedbe nudi snažne afektivne benefite, smatram da upravo u tome treba tražiti razloge popularnosti te teme. Ključno mjesto teze o efemernosti izvedbe zapravo je kako se od nje ugodno osjećam(o/ju). (Plesna) izvedba mišljena kao ono uvijek-u-nestajanju, gotovo da garantira gorkoslatku ugodu melankoličnih i nostalgičnih osjećaja, ali u tom je pak procesu njena (afektivna i materijalna) sadašnjosti budućnost znatno reducirana.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Plesna umjetnost i umjetnost pokreta



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Una Bauer (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bauer, Una
Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive // Estetika, filozofija umjetnosti i kulture, feminizam:simpozij u počast Nadeždi Čačinovič
Zagreb, Hrvatska, 2017. str. 9-10 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bauer, U. (2017) Efemernost (plesne) izvedbe: kritičke perspektive. U: Estetika, filozofija umjetnosti i kulture, feminizam:simpozij u počast Nadeždi Čačinovič.
@article{article, author = {Bauer, Una}, year = {2017}, pages = {9-10}, keywords = {efemernost, ples, izvedba}, title = {Efemernost (plesne) izvedbe: kriti\v{c}ke perspektive}, keyword = {efemernost, ples, izvedba}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bauer, Una}, year = {2017}, pages = {9-10}, keywords = {ephemerality, dance, performance}, title = {The Ephemerality of (Dance) Performance: Critical Perspectives}, keyword = {ephemerality, dance, performance}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font