Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1012229

Tanka granica stvarnosnog


Bauer, Una
Tanka granica stvarnosnog // Tribina IEF-a
Zagreb, Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1012229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tanka granica stvarnosnog
(Thin border of the real)

Autori
Bauer, Una

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Tribina IEF-a

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 31.10.2017

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
fikcija, izvedba, svakodnevica, interaktivnost, sudjelovanje publike
(fiction, performance, everydayness, interactivity, audience participation)

Sažetak
Ovo izlaganje se bavi granicama i konceptualizacijom gledateljske distance, a osobito one kritičara, znanstvenika ili istraživača koji “objektivno” pristupa umjetničkom radu kao predmetu svoga istraživanja. Fokusirajući se na tri rada: „Scenarij“ Lauren McCarthy (2010.), „Tajnu službu“ Felixa Ruckerta (2002.) i „Moje ime je Janez Janša“ (2012.) Janeza Janše, Janeza Janše i Janeza Janše, ovo će se izlaganje baviti sljedećim pitanjima: Možemo li kritički analizirati performans tako da ga sami izvedemo? Što se događa ako se predstava koju smo došli “gledati” odvija doslovno na našoj koži? Učine li nam se suze majke umjetnika relevantnim kriterijem procjene kompleksnosti njegova rada, kako ćemo to argumentirati? Radovi koji propituju odnos fikcije i fakcije, miješaju umjetnost i svakodnevni život i društvenu interakciju, delegiraju autorstvo u nekom njegovom dijelu na “promatrače” koji time postaju su-kreatori izvedbe u isto vrijeme dok su i njezina publika te dovode u pitanje autonomiju neke umjetničke forme zahtijevaju specifične kritičke metode. Radi se o tehnikama i strategijama koje odudaraju od onih koje se primjenjuju na konvencionalnije forme poput kazališne predstave u realističkom ključu kod koje područje umjetničkog rada kao fikcije nije problematizirano, gdje se računa na suspenziju nevjerice, te kod kojih nije ni potrebna ni poželjna doslovna fizička aktivnost promatrača za njenu realizaciju. Više od svega, oni zahtijevaju drugačiju orijentaciju, drugačije pozicioniranje. Ovo će izlaganje pokušati argumentirati da je pitanje kritičke distance u dinamičnom i kompleksnom odnosu s mehanizmima iskustvene sedimentacije posebno potrebnim za promišljanje nekih vrsta radova, kao i za njihovu kritičku evaluaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Interdisciplinarno umjetničko polje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Una Bauer (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bauer, Una
Tanka granica stvarnosnog // Tribina IEF-a
Zagreb, Hrvatska, 2017. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Bauer, U. (2017) Tanka granica stvarnosnog. U: Tribina IEF-a.
@article{article, author = {Bauer, Una}, year = {2017}, keywords = {fikcija, izvedba, svakodnevica, interaktivnost, sudjelovanje publike}, title = {Tanka granica stvarnosnog}, keyword = {fikcija, izvedba, svakodnevica, interaktivnost, sudjelovanje publike}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bauer, Una}, year = {2017}, keywords = {fiction, performance, everydayness, interactivity, audience participation}, title = {Thin border of the real}, keyword = {fiction, performance, everydayness, interactivity, audience participation}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font