Pregled bibliografske jedinice broj: 1012121
Aspekti motivacije, ličnosti i zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara
Aspekti motivacije, ličnosti i zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara // 24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 97-97 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1012121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aspekti motivacije, ličnosti i zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara
(Aspects of motivation, personality and life satisfaction in online video game players)
Autori
Kiralj, Jana ; Vukasović Hlupić, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
24. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka
/ Jelić, Margareta ; Tomas, Jasmina - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019, 97-97
Skup
24. međunarodni psihologijski znanstveni skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (DRZB 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2019. - 13.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
video igre, teorija samodeterminacije, osobine ličnosti, zadovoljstvo životom, motivacija
(video games, self-determination theory, personality traits, life satisfaction, motivation)
Sažetak
Igranje video igara popularan je način zabave koji postaje sve dostupniji različitim populacijama ljudi. Dosadašnja istraživanja većinom su se bavila povezanošću igranja nasilnih video igara s agresivnim ponašanjem, mišljenjem i afektom, a rezultati meta-analiza ukazuju na umjerenu snagu efekata igranja nasilnih video igara na pojavu agresije i smanjenje vjerojatnosti prosocijalnog ponašanja. Neki autori bavili su se razvojem ovisnosti o video igrama ili stanja koje s njom graniči. Njihovi nalazi pokazuju da dugotrajna i prekomjerna izloženost video igrama može imati posljedice slične onima koje se javljaju kod ovisnosti o psihoaktivnim tvarima. Odnedavno se fokus psihologije video igara proširio na varijable motivacije, ličnosti i subjektivne dobrobiti igrača. Teorija samodeterminacije pokazala se uspješnom u objašnjavanju motivacije za igranjem video igara, a ličnost igrača najčešće je proučavana iz osobinske perspektive. Cilj ovog istraživanja bilo je ispitivanje razlika u motivacijskim komponentama za igranje mrežnih video igara, zadovoljenosti osnovnih psiholoških potreba, osobina ličnosti i zadovoljstva životom između igrača MMORPG i ne-MMORPG igara te provjera povezanosti između motivacijskih komponenti i osnovnih psiholoških potreba. Igrači MMORPG igara pokazali su značajno višu izraženost motiva za uronjenost u igru, viši stupanj zadovoljenosti potreba za autonomijom i povezanošću te izraženiju otvorenost ka iskustvima. Zadovoljstvo životom negativno je povezano s brojem sati igranja tjedno, a nije nađena razlika između igrača različitih žanrova u njegovom stupnju. Motivacijska komponenta postignuća značajno je povezana s potrebama za povezanošću i kompetencijom, socijalna komponenta povezana je sa sve tri osnovne psihološke potrebe, a komponenta uronjenosti s potrebom za autonomijom. Konačno, osobine ličnosti i broj sati igranja tjedno dodatno doprinose objašnjenju varijance zadovoljstva životom igrača mrežnih video igara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija