Pregled bibliografske jedinice broj: 101206
Istraživanje udžbenika kao znanstvena disciplina
Istraživanje udžbenika kao znanstvena disciplina // Radovi Filozofskog fakulteta u Zadru, Razdio pov. znanosti, 39 (2001), 26; 191-205 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 101206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje udžbenika kao znanstvena disciplina
(Research of Handbooks as Scientific Discipline)
Autori
Rendić-Miočević, Ivo ; Perkić, Sandra
Izvornik
Radovi Filozofskog fakulteta u Zadru, Razdio pov. znanosti 39
(2001), 26;
191-205
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Sažetak
Analizom udžbenika s početka i kraja 90ih godina autori su statistički obrdali distribuciju pojmova, odnosa ukupnog ponavljanja i prvog pojavljivanja pojmova i udio teksta i slike u spominjanju pojmova. Pojmovi su predhodno svrstani na pet područja ljudske djelatnosti (socijalno, političko, znanstveno-tehničko, ekonomsko, kulturno). Razlika je odkrivena samo na političkom području i ukazuje na trend smanjivanja dominirajuće političke povijesti u novijem udžbeniku. Ovo istraživanje ukazuje da se danas omjer između ukupnog broja pojmova i njihova ponavljanja kreće oko vrijednosti 8. Posebno je važna analiza sudjelovanja teksta i slikovnog materijala u spominjanju pojmova. Očito je da slikovni materijal nema veću ulogu u objašnjavanju strukture pojmova, te pisci udžbenika ovaj nedostatak moraju ispraviti. Pojmovi sa političkog područja zastupljeni su na početku i na kraju 90ih s više od 70%.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija