Pregled bibliografske jedinice broj: 1012000
Školska fobija ili prodrom psihotičnog poremećaja
Školska fobija ili prodrom psihotičnog poremećaja // 9. hrvatski psihijatrijski dani
Opatija, Hrvatska, 2012. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1012000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska fobija ili prodrom psihotičnog poremećaja
(School Phobia or prodromal Psychotic Disturbance)
Autori
Petrić, Dadiela ; Graovac, Mirjana ; Kaštelan, Ana ; Mandić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
9. hrvatski psihijatrijski dani
/ - , 2012, 26-26
Skup
9. hrvatski psihijatrijski dani
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 12.04.2012. - 15.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školska fobija, psihotični poremećaj, terapija
(school phobia, psychotic disorder, therapy)
Sažetak
Školska fobija definira se kao iracionalna prestrašenost nekim aspektima školskih okolnosti, ili strahom od separacije od roditelja popraćena anksioznošću do razine panike, često i do razine psihotičnosti, sa posljedicom djelomične ili potpune nemogućnosti odlaska u školu. Epidemiološki podaci pokazuju da oko 0, 4-1, 5% djece školske dobi manifestiraju ovaj poremećaj. Najčešći precipitirajući događaji jesu promjene škole, bolest ili smrt roditelja. U radu prikazujemo pacijenticu u dobi od 12 godina, kod koje su pridruženi neurotski i psihotični simptomi zahtjevali višemjesečno psihoterapijsko i medikamentozno liječenje. U kliničkoj slici dominantni su brojni separacijski strahovi, ali i psihotični simptomi - fenomeni derealizacije i akoazmi, te suspektne religijske sumanutosti. U liječenju smo primjenili medikamentoznu terapiju (risperidon i sertralin) i psihoterapiju (individualnu terapiju crtežom i obiteljsku terapiju) te su se vremenom simptomi u potpunosti povukli. Paralelno s psihijatrijskim tretmanom roditelji su djevojčicu odvodili na terapijsko jahanje. Po redukciji simptoma postepeno smo ukinuli lijekove. Nastvaljena je individualna psihoterapija. Smatramo da je praćenje razvoja i dalje nužno, jer se iz kliničkog iskustva pokazalo da školska fobija može biti prodrom dubljih psihopatoloških smetnji, pa i psihoza. Kod ove djevojčice je praćenje važno s obzirom na podatak pozitivnog hertediteta na shizofreniju.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka,
Klinički bolnički centar Rijeka