Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1011864

Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije sažimanja


Bićanić, Jasna
Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije sažimanja // Metodički vidici, 7 (2017), 7; 181-198 doi:10.19090/mv.2016.7.181-198 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1011864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije sažimanja
(Non-literary texts in teaching the strategy of summarizing)

Autori
Bićanić, Jasna

Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 7 (2017), 7; 181-198

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
neknjiževni tekst, strategije čitanja, sažimanje, Hrvatski jezik, model postupnog prenošenja odgovornosti
(non-literary text, reading strategies, summarizing, Croatian language, Gradual Release of Responsibility Model)

Sažetak
Uključivanje neknjiževnih tekstova u nastavu hrvatskog jezika, jedinoga nastavnog predmeta odgovornog za sustavno poučavanje čitanju, doprinosi ostvarivanju njegova cilja – ovladavanju sadržajima svih nastavnih predmeta. Tri su temeljne odrednice ovog rada: razumijevanje pri čitanju, strategije učenja i čitanja, te neknjiževni tekstovi. U vezi s čitanjem neknjiževnih tekstova ističe se povezanost s razumijevanjem pri čitanju te poučavanjem i upotrebom strategija čitanja i učenja. Strategije čitanja valja poučavati u svim nastavnim područjima hrvatskog jezika na predlošcima književnih i neknjiževnih tekstova, a ovaj je rad pažnju usmjerio neknjiževnim tekstovima, koji još uvijek nisu u odgovarajućoj mjeri pronašli svoje mjesto u svekolikoj nastavnoj praksi. Metodičkim se modelom nastavnog sata prikazuje mogućnost uključivanja neknjiževnog teksta kao nastavnog sadržaja i nastavnog izvora u drugi odgojno- obrazovni ciklus metodom postupnog prenošenja odgovornosti i smjernice učiteljima u odabiru didaktički nepriređenih neknjiževnih tekstova, s ciljem poučavanja i uvježbavanja jedne od ključnih strategija učenja i čitanja – strategije sažimanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Jasna Bićanić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi metodickividici.ff.uns.ac.rs

Citiraj ovu publikaciju:

Bićanić, Jasna
Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije sažimanja // Metodički vidici, 7 (2017), 7; 181-198 doi:10.19090/mv.2016.7.181-198 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Bićanić, J. (2017) Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije sažimanja. Metodički vidici, 7 (7), 181-198 doi:10.19090/mv.2016.7.181-198.
@article{article, author = {Bi\'{c}ani\'{c}, Jasna}, year = {2017}, pages = {181-198}, DOI = {10.19090/mv.2016.7.181-198}, keywords = {neknji\v{z}evni tekst, strategije \v{c}itanja, sa\v{z}imanje, Hrvatski jezik, model postupnog preno\v{s}enja odgovornosti}, journal = {Metodi\v{c}ki vidici}, doi = {10.19090/mv.2016.7.181-198}, volume = {7}, number = {7}, issn = {2217-415X}, title = {Neknji\v{z}evni tekstovi u pou\v{c}avanju strategije sa\v{z}imanja}, keyword = {neknji\v{z}evni tekst, strategije \v{c}itanja, sa\v{z}imanje, Hrvatski jezik, model postupnog preno\v{s}enja odgovornosti} }
@article{article, author = {Bi\'{c}ani\'{c}, Jasna}, year = {2017}, pages = {181-198}, DOI = {10.19090/mv.2016.7.181-198}, keywords = {non-literary text, reading strategies, summarizing, Croatian language, Gradual Release of Responsibility Model}, journal = {Metodi\v{c}ki vidici}, doi = {10.19090/mv.2016.7.181-198}, volume = {7}, number = {7}, issn = {2217-415X}, title = {Non-literary texts in teaching the strategy of summarizing}, keyword = {non-literary text, reading strategies, summarizing, Croatian language, Gradual Release of Responsibility Model} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font