Pregled bibliografske jedinice broj: 1011864
Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije sažimanja
Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije sažimanja // Metodički vidici, 7 (2017), 7; 181-198 doi:10.19090/mv.2016.7.181-198 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1011864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neknjiževni tekstovi u poučavanju strategije
sažimanja
(Non-literary texts in teaching the strategy of
summarizing)
Autori
Bićanić, Jasna
Izvornik
Metodički vidici (2217-415X) 7
(2017), 7;
181-198
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
neknjiževni tekst, strategije čitanja, sažimanje, Hrvatski jezik, model postupnog prenošenja odgovornosti
(non-literary text, reading strategies, summarizing, Croatian language, Gradual Release of Responsibility Model)
Sažetak
Uključivanje neknjiževnih tekstova u nastavu hrvatskog jezika, jedinoga nastavnog predmeta odgovornog za sustavno poučavanje čitanju, doprinosi ostvarivanju njegova cilja – ovladavanju sadržajima svih nastavnih predmeta. Tri su temeljne odrednice ovog rada: razumijevanje pri čitanju, strategije učenja i čitanja, te neknjiževni tekstovi. U vezi s čitanjem neknjiževnih tekstova ističe se povezanost s razumijevanjem pri čitanju te poučavanjem i upotrebom strategija čitanja i učenja. Strategije čitanja valja poučavati u svim nastavnim područjima hrvatskog jezika na predlošcima književnih i neknjiževnih tekstova, a ovaj je rad pažnju usmjerio neknjiževnim tekstovima, koji još uvijek nisu u odgovarajućoj mjeri pronašli svoje mjesto u svekolikoj nastavnoj praksi. Metodičkim se modelom nastavnog sata prikazuje mogućnost uključivanja neknjiževnog teksta kao nastavnog sadržaja i nastavnog izvora u drugi odgojno- obrazovni ciklus metodom postupnog prenošenja odgovornosti i smjernice učiteljima u odabiru didaktički nepriređenih neknjiževnih tekstova, s ciljem poučavanja i uvježbavanja jedne od ključnih strategija učenja i čitanja – strategije sažimanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija