Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1011776

Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu


Udier, Sanda Lucija; Gulešić Machata, Milvia
Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu // Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme / Pintarić, Neda ; Čagalj, Ivana ; Vidović Bolt, Ivana (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2019. str. 377-384


CROSBI ID: 1011776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu
(What do we teach when we teach culture, and how we do that)

Autori
Udier, Sanda Lucija ; Gulešić Machata, Milvia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme

Urednik/ci
Pintarić, Neda ; Čagalj, Ivana ; Vidović Bolt, Ivana

Izdavač
Srednja Europa

Grad
Zagreb

Godina
2019

Raspon stranica
377-384

ISBN
978-953-8281-04-4

Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, kultura, vertikalno-spiralni pristup
(Croatian as a foreign and second language, culture, vertical-spiral approach)

Sažetak
U suvremenome glotodidaktičkome kontekstu ne treba posebno dokazivati da je u sklopu poučavanja inoga jezika potrebno poučavati i kulturu zemlje u kojoj se govori tim jezikom. Standardi na temelju kojih se izrađuju udžbenici za poučavanje inih jezika nalažu da kultura bude integralna sastavnica nastavnih sadržaja. Udžbenici za poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) ne izuzimaju se iz toga, a poučavanje kulture u nastavi HIJ-a dobilo je i svoju znanstvenu refleksiju. Međutim malo poučavatelja inih jezika moglo bi odgovoriti na pitanje što je zapravo kultura koja se poučava kao dio jezične nastave. Razlog tomu nalazi se u činjenici što definiranje kulture izlazi iz granica glotodidaktike, a definicije kulture nastale u sklopu društvenih teorija brojne su i složene te za poučavanje inoga jezika samo dijelom relevantne. U radu će se navesti glavne odrednice kulture kao nastavnoga sadržaja u poučavanju inih jezika te prikazati moguć model poučavanja kulture u nastavi HIJ-a.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milvia Gulešić Machata (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Udier, Sanda Lucija; Gulešić Machata, Milvia
Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu // Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme / Pintarić, Neda ; Čagalj, Ivana ; Vidović Bolt, Ivana (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2019. str. 377-384
Udier, S. & Gulešić Machata, M. (2019) Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu. U: Pintarić, N., Čagalj, I. & Vidović Bolt, I. (ur.) Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme. Zagreb, Srednja Europa, str. 377-384.
@inbook{inbook, author = {Udier, Sanda Lucija and Gule\v{s}i\'{c} Machata, Milvia}, year = {2019}, pages = {377-384}, keywords = {hrvatski kao ini jezik, kultura, vertikalno-spiralni pristup}, isbn = {978-953-8281-04-4}, title = {\v{S}to i kako pou\v{c}avamo kad pou\v{c}avamo kulturu}, keyword = {hrvatski kao ini jezik, kultura, vertikalno-spiralni pristup}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Udier, Sanda Lucija and Gule\v{s}i\'{c} Machata, Milvia}, year = {2019}, pages = {377-384}, keywords = {Croatian as a foreign and second language, culture, vertical-spiral approach}, isbn = {978-953-8281-04-4}, title = {What do we teach when we teach culture, and how we do that}, keyword = {Croatian as a foreign and second language, culture, vertical-spiral approach}, publisher = {Srednja Europa}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font