Pregled bibliografske jedinice broj: 1011776
Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu
Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu // Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme / Pintarić, Neda ; Čagalj, Ivana ; Vidović Bolt, Ivana (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2019. str. 377-384
CROSBI ID: 1011776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što i kako poučavamo kad poučavamo kulturu
(What do we teach when we teach culture, and how we do that)
Autori
Udier, Sanda Lucija ; Gulešić Machata, Milvia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme
Urednik/ci
Pintarić, Neda ; Čagalj, Ivana ; Vidović Bolt, Ivana
Izdavač
Srednja Europa
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
377-384
ISBN
978-953-8281-04-4
Ključne riječi
hrvatski kao ini jezik, kultura, vertikalno-spiralni pristup
(Croatian as a foreign and second language, culture, vertical-spiral approach)
Sažetak
U suvremenome glotodidaktičkome kontekstu ne treba posebno dokazivati da je u sklopu poučavanja inoga jezika potrebno poučavati i kulturu zemlje u kojoj se govori tim jezikom. Standardi na temelju kojih se izrađuju udžbenici za poučavanje inih jezika nalažu da kultura bude integralna sastavnica nastavnih sadržaja. Udžbenici za poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a) ne izuzimaju se iz toga, a poučavanje kulture u nastavi HIJ-a dobilo je i svoju znanstvenu refleksiju. Međutim malo poučavatelja inih jezika moglo bi odgovoriti na pitanje što je zapravo kultura koja se poučava kao dio jezične nastave. Razlog tomu nalazi se u činjenici što definiranje kulture izlazi iz granica glotodidaktike, a definicije kulture nastale u sklopu društvenih teorija brojne su i složene te za poučavanje inoga jezika samo dijelom relevantne. U radu će se navesti glavne odrednice kulture kao nastavnoga sadržaja u poučavanju inih jezika te prikazati moguć model poučavanja kulture u nastavi HIJ-a.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija