Pregled bibliografske jedinice broj: 1011756
Izraz, jednakost, jednadžba – temeljni, ali zanemareni pojmovi
Izraz, jednakost, jednadžba – temeljni, ali zanemareni pojmovi // Stručno-metodički skup Matematički motivi
Koprivnica, Hrvatska, 2019. (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1011756 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izraz, jednakost, jednadžba – temeljni, ali zanemareni pojmovi
(Mathematical expression, equality and equation - elementary, but neglected concepts)
Autori
Glasnović Gracin, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Stručno-metodički skup Matematički motivi
Mjesto i datum
Koprivnica, Hrvatska, 08.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
izraz ; jednakost ; jednadžba ; nastava matematike
(mathematical expression ; equality ; equation ; mathematics education)
Sažetak
Učenje matematike kroz cijelu obrazovnu vertikalu obuhvaća usvajanje matematičkih pojmova i njihove međusobne odnose. Pritom učenici uče nove ideje, nove riječi, nove simbole, grafičke prikaze, matematički jezik i sl. Važni pojmovi u matematičkoj edukaciji su svakako izraz, jednakost i jednadžba. Uvid u tipične učeničke pogreške pri rješavanju zadataka pokazuje kako oni često ne razlikuju ove pojmove u potpunosti. Nerazumijevanje razlike između izraza i jednakosti svakako doprinosi neuspjehu u nastavi matematike. Stoga je važno od samog početka dobro uvesti te pojmove te ih kasnije kvalitetno nadograđivati na svakom stupnju obrazovanja na kojem se pojavljuju. U predavanju će biti riječi upravo o ovoj problematici: kako s teorijskog aspekta, tako i s metodičkog te s praktičnog aspekta. Teorijski aspekt se odnosi na matematičku pozadinu pojmova izraz, jednakost, jednadžba, formula i sl. Metodički aspekt se odnosi na problem konceptualne promjene (conceptual change) vezan uz ove pojmove prilikom njihovog uvođenja u nastavu te međusobnog ispreplitanja tijekom školovanja. Praktični aspekt se odnosi na konkretne primjere iz nastave vezane uz tipične učeničke pogreške prilikom pojednostavljivanja izraza ili rješavanja jednadžbi. Ti primjeri ukazuju na zaključak da se svakako s učenicima treba ozbiljnije i češće pozabaviti problemom razlikovanja jednakosti i izraza u nastavi matematike na svim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2014-09-9250 - profesionalne aspiracije prema STEM zanimanjima tijekom snovne škole: longitudinalno istraživanje odnosa postignuća, vjerovanja o vlastitim kompetencijama i intersa za zanimanjima (JOBSTEM) (Burušić, Josip, HRZZ - 2014-09) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dubravka Glasnović Gracin
(autor)