Pregled bibliografske jedinice broj: 1011702
Vršnjačko nasilje djece osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama Istarske županije
Vršnjačko nasilje djece osnovnih škola u urbanim i ruralnim sredinama Istarske županije, 2017., diplomski rad, diplomski, Fakultet zdravstvenih studija, Rijeka
CROSBI ID: 1011702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko nasilje djece osnovnih škola u urbanim i
ruralnim sredinama Istarske županije
(Elementary school peer violence in urban and rural
areas of Istria province)
Autori
Macan Lucchetto, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet zdravstvenih studija
Mjesto
Rijeka
Datum
13.07
Godina
2017
Stranica
70
Mentor
Petrić, Daniela
Ključne riječi
vršnjačko nasilje ; djeca ; osnovna škola
(peer violence ; children ; elementary school)
Sažetak
Vršnjačko nasilje je namjerno i ponavljajuće negativno djelo od strane jednog djeteta ili više njih prema slabijem vršnjaku. Predstavlja veliki javnozdravstveni problem u svijetu i kod nas. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike učestalosti vršnjačkog nasilja u školama urbanih i ruralnih sredina Istarske županije. Specifični ciljevi bili su utvrditi postoji li povezanost između obiteljskih odnosa, samopoštovanja, kvalitete života, agresije i nasilničkog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 76 učenika sedmih razreda ruralnih škola središnje Istre i 83 učenika sedmih razreda iz urbanih škola južnog dijela Istarske županije. Ispitanici su ispunjavali upitnik sociodemografskih podataka, Upitnik o školskom nasilju – UŠN-2003, Upitnik agresivnosti, Rosenbergovu skalu samopoštovanja, Upitnik o kvaliteti života i Skalu percepcije obiteljskih odnosa. Sve statističke analize provedene su koristeći statistički softver SPSS 16 (SPSSInc., Chicago, IL, USA). Analizom dobivenih podataka utvrdilo se da je gotovo 90% ispitanih učenika doživjelo neki od oblika vršnjačkog nasilja. Vršnjačko nasilje češće je među djecom urbanih područja, obzirom da postoji statistički značajna razlika za veći broj nasilnih ponašanja učenika iz urbanih sredina. Istraživanjem je utvrđeno da se razina samopoštovanja, kvalitete života te percepcija obiteljskih odnosa statistički značajno ne razlikuju između učenika urbanih i ruralnih krajeva. Dokazan je viši rezultat agresivnosti kod djece koja pohađaju škole u ruralnim sredinama. Vršnjačko nasilje je složena pojava u koju je potrebno uključiti veliki broj čimbenika. Ovo istraživanje ostavilo je puno otvorenih pitanja kojima bi se trebala baviti buduća istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita