Pregled bibliografske jedinice broj: 1011693
Pedagoški praxitron Jagode Truhelke
Pedagoški praxitron Jagode Truhelke // Učitelj – između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2019. str. 46-47 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1011693 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški praxitron Jagode Truhelke
(Jagoda Truhelka's pedagogical practicing polygon)
Autori
Dujić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Učitelj – između tradicije i suvremenosti
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2019, 46-47
ISBN
978-953-331-231-6
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
autobiografija, Gospić, Jagoda Truhelka, učiteljica, žanr
(autobiography, Gospić, Jagoda Truhelka, teacher, genre)
Sažetak
Jagoda Truhelka provela je sedam godina (1885.-1892.) na mjestu ravnateljice Više djevojačke škole u Gospiću – između neke vrste progonstva i neke vrste vježbališta. Na temelju izravnih (autobiografija) i neizravnih tragova (rani književni i stručni tekstovi) u radu se istražuju oni pedagoški aspekti njezina djelovanja koji rezoniraju s njezinim prvim objavljenim prozama – Tugomila (1894.) i Naša djeca (1896.). U njima Jagoda Truhelka tematizira ključne probleme odgoja ženske mladeži – u rasponu od prirodnog poziva žene preko samoodgoja do lektire, zvanja i(li) braka – potvrđujući istodobno kako je roman od početaka novije hrvatske književnosti izrazito orodnjeni žanr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost