Pregled bibliografske jedinice broj: 1011379
Postupci vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi Glazbene kulture
Postupci vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi Glazbene kulture, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek
CROSBI ID: 1011379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Postupci vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi Glazbene kulture
(Methods of evaluation and grading in Musical arts classes)
Autori
Šmitpeter, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu
Mjesto
Osijek
Datum
10.07
Godina
2019
Stranica
70
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Neposredni voditelj
Begić, Amir
Ključne riječi
vrednovanje, ocjenjivanje, nastava Glazbene kulture, nastavna područja, glazbene aktivnosti
(evaluation, grading, Musical arts classes, teaching areas, musical activities)
Sažetak
Vrednovanje i ocjenjivanje u nastavi Glazbene kulture važna je sastavnica odgojno-obrazovnog procesa koja sa sobom nosi razne poteškoće i subjektivnost. Tema ovoga rada je istražiti pristupe vrednovanju i ocjenjivanju u nastavi glazbe te istražiti mišljenja i stavove učenika i učitelja Glazbene kulture. U teorijskom dijelu rada istražuje se problematika vrednovanja i ocjenjivanja te elementi koji utječu na subjektivnost ocjene. Također, navode se savjeti i metode ocjenjivanja koji će pridonijeti donošenju objektivne i pouzdane ocjene iz predmeta Glazbene kulture. U okviru rada provedeno je istraživanje koje je obuhvatilo šest osnovnih škola od kojih dvije u Osijeku, dvije u Požegi, jedna u Kaptolu i jedna u Velikoj. Anonimno anketiranje obuhvatilo je učenike osmih razreda te učitelje Glazbene kulture (ukupno 299 ispitanika od kojih su 269 učenici, a 30 učitelji Glazbene kulture) koji su iskazali svoja mišljenja u vezi provođenja ocjenjivanja u nastavi Glazbene kulture te dali uvid u najčešće ocjenjivana nastavna područja tijekom nastavnog procesa. Rezultati istraživanja pokazali su kako postoje značajne statističke razlike između učitelja i učenika u stavovima prema vrednovanju i ocjenjivanju. Učitelji smatraju da u najvećoj mjeri vrednuju individualno i skupno slušanje glazbe i pjevanje te da za ocjenu odličan nisu potrebne razvijene glazbene sposobnosti. Istodobno, gotovo polovica učenika je suprotnog mišljenja. Također, učitelji su u značajno većoj mjeri izjavili da provode individualno i skupno ocjenjivanje nego li to smatraju učenici. Osim toga, pokazalo se kako učiteljima Glazbene kulture pri donošenju zaključne ocjene nisu jednako važna sva nastavna područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku