Pregled bibliografske jedinice broj: 1011191
Poslovni modeli u uvjetima digitalne ekonomije Europske Unije
Poslovni modeli u uvjetima digitalne ekonomije Europske Unije // Računovodstvo i menadžment - RiM Zbornik radova s 20. međunarodne znanstvene i stručne konferencije / Jurić, Đurđica (ur.).
Zagreb, 2019. str. 169-180 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1011191 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poslovni modeli u uvjetima digitalne ekonomije
Europske Unije
(Business models in digital economy of the European
Union)
Autori
Stojčić, Nebojša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Računovodstvo i menadžment - RiM Zbornik radova s 20. međunarodne znanstvene i stručne konferencije
/ Jurić, Đurđica - Zagreb, 2019, 169-180
ISBN
978-953-7828-21-9
Skup
20. Međunarodna znanstvena i stručna konferencija „Računovodstvo i menadžment“ (RiM 2019.)
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 13.07.2019. - 14.07.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
digitalna ekonomija ; poslovni modeli ; platforme ; transformacija poslovanja
(digital economy ; business models ; platforms ; business transformation)
Sažetak
Penetracija automatizacije i umjetne inteligencije u sve vidove poslovnog procesa dovodi do niza izazova u upravljanju poslovnim subjektima uključujući nastanak nove vrijednosti, odnose s klijentima i dobavljačima, inovacije i ljudske resurse. Područje u kojem se promjene osobito ogledaju jesu poslovni modeli. Tradicionalno, poslovanje poduzeća opisivalo se kroz model tzv. cjevovoda. U uvjetima digitalnog okruženja sve veći broj poduzeća oslanja se na model tzv. platformi kojima je cilj pospješiti nastanak nove vrijednosti kroz maksimiziranje interakcija između dvaju ili više skupina sudionika. Cilj ovog rada istražiti je koje su temeljne odrednice poslovnih modela temeljenih na platformama te analizirati rasprostranjenost navedenih poslovnih modela u Hrvatskoj i zemljama Europske Unije. Rezultati analize upućuju na nisku zastupljenost modela platformi u poslovanju poduzeća pri čemu se Hrvatska nalazi na samom začelju Europske Unije. Zaključni dio daje osvrt na ključne izazove menadžmenta u uvjetima novih poslovnih modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija