Pregled bibliografske jedinice broj: 1011168
Muzikoterapija u radu s djecom s poremećajima autističnog spektra
Muzikoterapija u radu s djecom s poremećajima autističnog spektra, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 1011168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Muzikoterapija u radu s djecom s poremećajima autističnog spektra
(Music therapy in working with children with autistic spectrum disorder)
Autori
Beck, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
10.07
Godina
2019
Stranica
36
Mentor
Dr.sc. Jelena Blašković
Ključne riječi
autizam, autistični spektar, muzikoterapeut, muzikoterapija, muzikoterapijski modeli
(autism, autistic spectrum, music therapy models, music therapist, music therapy)
Sažetak
Autizam je kompleksni neurološki poremećaj u razvoju koji utječe na sposobnosti verbalne i neverbalne komunikacije, ponašanje i otežava socijalne interakcije, a pojavljuje se u vrlo ranoj dječjoj dobi. Iako je u ljudskoj povijesti postojao i mnogo ranije, počeo se istraživati i imenovan je tek početkom 20. stoljeća. Do današnjih dana i unatoč brojnim istraživanjima na neurološkom i biološkom polju koja su rezultirala jedino različitim pretpostavkama, uzrok poremećaja nije otkriven te se njegovo dijagnosticiranje oslanja na grupu simptoma koji se pojavljuju kod djece s autizmom. Ta grupa simptoma naziva se autističnim spektrom, pomoću kojega razlikujemo poremećaj autizma od drugih razvojnih poremećaja. U sklopu raznih oblika liječenja, ublažavanja simptoma autizma i terapija, sve se više koristi muzikoterapija kao pomoćna disciplina. Ona koristi glazbu i njezine elemente kako bi utjecala na djetetov cjelokupan razvoj i poboljšanje socijalnih i komunikacijskih vještina, a provodi se uz pomoć i nadzor muzikoterapeuta. Cilj rada je prikazati mogućnosti muzikoterapije i načine na koje ona može pozitivno utjecati na njih u različitim područjima razvoja. Tijekom istraživanja teme i literarne građe, pronađena su i prikazana dva modela muzikoterapije koja svojim obilježjima i pristupima odgovaraju terapeutskim zahtjevima rada s djecom s poremećajima autističnog spektra. To su Nordoff-Robbins i Alvin model. Pokazalo se da spomenuti modeli uvelike pomažu djeci s autizmom, posebno na području komunikacije, pružajući im tako mogućnost boljeg povezivanja s okolinom i samim time, kvalitetnijeg života.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost