Pregled bibliografske jedinice broj: 1011165
Mogućnosti korelacije predmeta Glazbene kulture s ostalim predmetima u primarnom odgoju i obrazovanju
Mogućnosti korelacije predmeta Glazbene kulture s ostalim predmetima u primarnom odgoju i obrazovanju, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 1011165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti korelacije predmeta Glazbene kulture s ostalim predmetima u primarnom odgoju i obrazovanju
(The possibilities for correlating Music with other subjects in primary education)
Autori
Beloševoić, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
10.07
Godina
2019
Stranica
54
Mentor
Dr.sc. Jelena Blašković
Ključne riječi
glazbena nastava, korelacija, primarni odgoj i obrazovanje, učitelji, istraživanje
(correlation, music teaching, primary education, research, teachers)
Sažetak
Glazbena kultura nastavni je predmet koji se u odgojno – obrazovnom procesu provodi jednom tjedno. Nastava Glazbene kulture sastoji se od četiri područja, a to su: pjevanje, sviranje, slušanje te glazbeno stvaralaštvo. Predmet Glazbena kultura zbog širine i sadržaja moguće je povezivati s ostalim predmetima koji se izvode u primarnom odgju i obrazovanju Korelacija, kao funkcionalno povezivanje nastavnih sadržaja različitih predmeta, doprinosi dinamičnosti, zanimljivosti i kvaliteti nastvanog procesa. U radu se istražuje povezivanje sadržaja predmeta Glazbene kulture sa sadržajima ostalih predmeta u primarnom odgoju i obrzaovanju. Istraživanje je provedeno u školskoj godini 2018./2019. na uzorku od sto učitelja (N=100) s područja cijele Republike Hrvatske. Cilj istraživanja bio je ispitati mišljenja i stavove učitelja o povezivanju sadržaja predmeta Glazbene kulture sa sadržajima ostalih predmeta te na koji način i u kojoj mjeri oni povezuju sadržaje predmeta Glazbene kulture s ostalim predmetima. Istraživanje je pokazalo kako učitelji češće povezuju Glazbenu kulturu sa srodnim predmetima poput Likovne kulture. Ispitanici smatraju primjenu korelacije bitnom sastavnicom u nastavi jer ona učenike potiče na logičko zaključivanje, razmišljanje i zapažanje ; povećava želju, volju i motivaciju za radom ; usmjerava ih i navodi na proširivanje već stečenoga znanja. Učitelji primjenjuju korelaciju i tako čine nastavu kvalitetnijom. Neki učitelji ju primjenjuju rjeđe zbog nedostatka vremena ili nedovoljno dobro razvijene kreativnosti za osmišljavanje takvih nastavih sati, no ipak korelaciju smatraju važnom i primjenjuju je kada god je to moguće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost