Pregled bibliografske jedinice broj: 1011164
Povezanost glazbenih preferencija učenika četvrtih razreda osnovne škole sa sociodemografskim faktorima
Povezanost glazbenih preferencija učenika četvrtih razreda osnovne škole sa sociodemografskim faktorima, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 1011164 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost glazbenih preferencija učenika četvrtih razreda osnovne škole sa sociodemografskim faktorima
(Correlation between the musical preferences of the fourth grade elementary school pupils with sociodemographic factors)
Autori
Petračić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
10.07
Godina
2019
Stranica
47
Mentor
Dr.sc. Jelena Blašković
Ključne riječi
glazbene preferencije, stručna sprema roditelja, spol, uspjeh, ruralna/gradska sredina
(: musical preferences, education of parents, sex, success, rural / urban environment)
Sažetak
U ovome radu istražene su glazbene preferencije učenika četvrtih razreda osnovne škole s obzirom na stručnu spremu roditelja, spol, uspjeh na kraju trećeg razreda te ruralnu i gradsku sredinu. Prije prikaza rezultata istraživanja, u teorijskom dijelu je objašnjen pojam preferencija, te su navedeni i objašnjeni čimbenici koji najčešće mogu utjecati na preferencije kod ljudi. Istraživanje je provedeno tijekom travnja 2019. godine u tri osnovne škole na uzorku od 128 učenika. U istraživanju je primijenjen anketni upitnik za učenike u sklopu kojega se nalazio auditivni dio upitnika s dvanaest različitih glazbenih primjera koje su ispitanici procjenjivali na skali likertovoga tipa. Jedan upitnik su ispunjavali roditelji djece gdje su označavali razinu svoje stručne spreme. Rezultati istraživanja pokazuju da postoje određene razlike među učenicima s obzirom na navedene čimbenike. Rezultati su također Pokazalo se kako većina učenika bez obzira na spomenute čimbenike, preferira stranu pop i elektronsku glazbu. Klasična/umjetnička glazba se također nalazi na visokom mjestu po učeničkim preferencijama, dok je domaća hip-hop glazba ocijenjena najlošije od strane svih učenika. Prema rezultatima ovog istraživanja na iskazane preferencije učenika četvrtih razreda osobito utječu poznatost glazbe, ritam, melodija, ubrzan tempo, glasna izvedba, engleski jezik te vedar i živahan karakter glazbenih primjera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost