Pregled bibliografske jedinice broj: 1011163
Upotreba informacijsko-komunikacijsko tehnologije u nastavi Glazbene kulture u primarnom odgoju i obrazovanju
Upotreba informacijsko-komunikacijsko tehnologije u nastavi Glazbene kulture u primarnom odgoju i obrazovanju, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 1011163 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba informacijsko-komunikacijsko tehnologije u nastavi Glazbene kulture u primarnom odgoju i obrazovanju
(The use of Information Communication tehnology in the teaching and learning of Music in the primary education)
Autori
Mlakar, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
10.07
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Dr.sc. Jelena Blašković
Neposredni voditelj
Izv. prof. dr. sc. Mario Dumančić
Ključne riječi
glazbena kultura, informacijsko-komunikacijska tehnologija, inovativni program, učenici primarnog odgoja i obrazovanja
(information and communication technology, innovative program, music education, primary education)
Sažetak
Informacijsko-komunikacijska tehnologija sveprisutna je u životu. Važan je segment u procesu odgoja i obrazovanja, čiji razvoj utječe i na vrste učenja. S obzirom na neprestani tehnološki napredak cilj je rada implementirati inovativni glazbeni program Glazbena mučkalica u nastavu Glazbene kulture u prva tri razreda osnovne škole. Program je koncipiran na način da se jednostavnim i zanimljivim zadatcima s pomoću računalnog programa provjere glazbena znanja učenika s obzirom na odrađeni sadržaj redovne glazbene nastave. Rezultati kviza ujedno su pokazatelj učitelju o usvojenosti glazbenih sadržaja određenih segmenata predmeta Glazbene kulture iz obrazovnih postignuća navedenih u Nastavnom planu i programu (2013) Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Time se učitelju otvara mogućnost za proces refleksije i evaluacije. U istraživanju su se dodatno ispitivala mišljenja učenika o primjeni informacijsko-komunikacijskih tehnologija u nastavi Glazbene kulture. Istraživanje je provedeno u Osnovnoj školi Popovača u Popovači, a sudjelovali su učenici prvog, drugog i trećeg razreda (N=46). Inovacijski program proveden je kroz tri ciklusa u 2018./2019 godini. Istraživanje je pokazalo da učenici imaju pozitivne stavove o upotrebi IKT-a u nastavi. Istaknuli su da su nešto novo naučili te da bi voljeli da se ovakav način ponavljanja glazbenih sadržaja s pomoću IKT-a češće koristi, kao i prilikom učenja novog gradiva. IKT u nastavi može zornije prikazati sadržaj te na razne načine pomoći procesu nastave, odnosno učitelju da na što raznovrsnije i zanimljive načine upotpuni nastavu i prenese znanje na učenike. Otvorenost novim tehnologijama imperativ je suvremenog društva u svrhu oplemenjivanja nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Glazbena umjetnost