Pregled bibliografske jedinice broj: 1011049
Otvoreno dostupni časopisi: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje / Croatian Journal Of Education
Otvoreno dostupni časopisi: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje / Croatian Journal Of Education // Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju / Hebrang Grgić, Ivana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2018. str. 276-283
CROSBI ID: 1011049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvoreno dostupni časopisi: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje / Croatian Journal Of Education
(Access Journals: Croatian Journal of Education)
Autori
Prskalo, Ivan ; Jenko Miholić, Srna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju
Urednik/ci
Hebrang Grgić, Ivana
Izdavač
Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2018
Raspon stranica
276-283
ISBN
978-953-0-60044-7
Ključne riječi
otvoreni pristup, otvorena znanost, otvoreni podaci, visoko obrazovanje, otvorena recenzija, metapodaci
(open access, open science, open data, higher education, open peer review, metadata)
Sažetak
KNJIGA: Knjiga Otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju urednice Ivane Hebrang Grgić sadržajno je proširen nastavak knjige Hrvatski znanstveni časopisi: iskustva, gledišta, mogućnosti objavljene 2015. godine. Sastoji se od 19 poglavlja koja su napisali znanstvenici i stručnjaci (njih 31) koji se u svojem svakodnevnom radu bave nekim od oblika otvorenosti. Odabrani su autori iz raznih područja i iz raznih ustanova kako bi se dobila što kvalitetnija i što šira slika o stanju otvorenosti u hrvatskoj i svjetskoj znanosti i visokom obrazovanju. Knjiga je podijeljena u četiri tematske cjeline. Prva nosi naslov Otvorena znanost i bavi se otvorenošću s filozofskog, povijesnog i praktičnog gledišta opisujući fenomene poput otvorene recenzije, otvorenih podataka i otvorene inovativnosti. Naslov druge cjeline je Otvoreno visoko obrazovanje i ona donosi teorijski i praktični prikaz raznolikih otvorenih obrazovnih sadržaja te sustava za učenje na daljinu. Cjelina Otvorene tehnologije i upravljanje pravima u znanosti i visokom obrazovanju bavi se otvorenim kôdom, otvorenim povezanim podatcima i metapodatcima, otvorenim identifikatorima i licencijama. Posljednja cjelina donosi primjere otvoreno dostupnih časopisa, repozitorija te udruga koje promiču otvorenost u znanosti i visokom obrazovanju. Budući da nije moguće u jednoj knjizi obraditi sve teme vezane uz otvorenost znanosti i visokog obrazovanja, i budući da je to područje koje se neprestano mijenja, ova knjiga otvara vrata novim razmišljanjima i novim publikacijama. POGLAVLJE: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje/ Croatian Journal of Education (CJE) međunarodni je znanstveni časopis koji izdaje Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te je slijednik četiri prethodnih časopisa – Odgojne znanosti, Metodika, NEOS i LiCuS koja su objedinjena pod jedinstvenim interdisciplinarnim časopisom od 2011 godine. Time je prihvaćena orijentacija na otvoreni pristup uz suvremeni postupak recenzije u više koraka s i većom samostalnošću i odgovornošću uredništava tri sekcije časopisa – Temeljne odgojno obrazovne znanosti, Metodika i supstratne znanosti, Informacijsko- komunikacijske i ostale znanosti i umjetnosti. CJE prihvaća znanstvene članke koji su izvorne primarne publikacije, te na taj način pridonose znanstvenoj zajednici i potvrđeni su od recenzenata. Objavljeni članci su znanstveni i stručni radovi koji neposredno ili posredno obrađuju pitanja temeljnih i primijenjenih disciplina u Republici Hrvatskoj i u svijetu. Vidljivost časopisa osigurana je objavljivanjem svakoga rada cjelovito na engleskom jeziku, a znanstvena i stručna potpora domaćoj javnosti osigurana je objavom proširenog sažetka na hrvatskome jeziku. Radovi se u časopis prijavljuju isključivo putem OJS-a mrežne platforme (eng: Open Journal Systems) koja omogućava brz transparentan proces recenzija i objave zaprimljenih radova. Objavljenim radovima dodjeljuje se oznaku digitalnog objekta - DOI broj (eng: Digital Object Identifier) kako bi ostvarili jasnu i jedinstvenu klasifikaciju u cijelome svijetu te omogućili jednostavnu digitalnu dostupnost svih radova. Otvoreni pristup je osigurao bolju vrsnoću Hrvatskom časopisu za odgoj i obrazovanje, budući se poboljšava citiranost, interes za časopis i broj priloga. Veći broj priloga omogućuje bolju konkurentnost objavljenih članaka. Međunarodno uredništvo te dvojezična naklada omogućuju bolju vidljivost i prepoznatljivost u međunarodnom okružju te u domaćoj akademskoj i stručnoj sredini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb