Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1010970

Doprinos formalnih, neformalnih i informalnih oblika učenja kompetencijama i profesionalnom razvoju učitelja


Skupnjak, Draženka
Doprinos formalnih, neformalnih i informalnih oblika učenja kompetencijama i profesionalnom razvoju učitelja, 2019., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1010970 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Doprinos formalnih, neformalnih i informalnih oblika učenja kompetencijama i profesionalnom razvoju učitelja
(Contribution of Formal, Non-formal and Informal Forms of Learning to Competencies and Professional Development of Teachers)

Autori
Skupnjak, Draženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
20.05

Godina
2019

Stranica
304

Mentor
Tot, Daria

Ključne riječi
kompetencije ; profesionalni razvoj učitelja ; inicijalno obrazovanje ; stručno usavršavanje ; formalno, neformalno i informalno učenje ; cjeloživotno učenje
(competences ; professional development of teachers ; initial education, inservice education ; formal, non-formal and informal learning ; lifelong learning)

Sažetak
Oslanjajući se na relevantne teorije i prethodna istraživanja o ovladanosti kompetencijama učitelja i njihovom profesionalnom razvoju, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja doprinosa formalnih, neformalnih i informalnih oblika učenja kompetencijama i profesionalnom razvoju učitelja. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 689 učitelja razredne nastave iz svih regija Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju da svoj stupanj znanja i vještina u svim kompetencijskim područjima učitelji procijenjuju iznimno dobrim. Razlika u ovladavanju kompetencija postoji između učitelja pripravnika i onih s manje od 7 godina učiteljskog staža u kompetencijama koje se odnose na stručna znanja i interpersonalne vještine, kurikul i poučavanja učenika te istraživanje i stvaranje novih znanja pri čemu licencirani učitelji i učitelji s više godina staža iskazuju veću ovladanost ovim kompetencijama. Učitelji s 24 - 31 i više radnog iskustva iskazuju veću ovladanost kompetencijama koje se odnose na odgojne vrijednosti, kreativnost/stvaralaštvo. Učitelji s manje od 7 godina radnog staža te oni koji su završili petogodišnji ili četverogodišnji studij iskazuju veću ovladanost IKT kompetencijama. U području profesionalnih vrijednosti i posvećenosti radu u samoprocjenama ne postoje statistički značajne razlike. Učitelji koji su napredovali u zvanju ne iskazuju veću ovladanost kompetencijama niti u jednome području. Istraživanje učestalosti različitih oblika neformalnog i informalnog učenja učitelja pokazuje da najučestalijim oblicima učitelji procijenjuju: suradnju s drugim učiteljima u školi, neformalne razgovore s kolegama/kolegicama sustručnjacima, sudjelovanje na tečajevima, radionicama ili seminarima izvan škole te praćenje medija. Najmanje je zastupljeno sudjelovanje u međuškolskim/međunarodnim projektima i volontiranje. Kao najznačajniji pozitivni prediktori ovladanosti kompetencijama učitelja pokazali su se neformalno i informalno učenje u svim kompetencijskim područjima, inicijalno obrazovanje u područjima istraživanja i stvaranja novih znanja, profesionalne vrijednosti i posvećenost radu te odgojne vrijednosti, kreativnost/stvaralaštvo. Stručno usavršavanje je pozitivan prediktor ovladanosti kompetencijama samo za stručna znanja i interpersonalne vještine te profesionalne vrijednosti i posvećenost radu. Rezultati istraživanja mogu pridonijeti boljem razumijevanju interakcije formalnih, neformalnih i informalnih činitelja u razvoju kompetencija učitelja primarnog obrazovanja te njihovog doprinosa ovladanosti kompetencijama. Važni su za kreiranje i unapređivanje programa inicijalnog obrazovanja učitelja te trajnog stručnog usavršavanja. Vrijednost spoznaje o učestalosti neformalnog i informalnog učenja za profesionalni razvoj učitelja nalazi se u brojnim mogućnostima kojima se neformalnim i informalnim učenjem mogu dopunjavati formalni oblici obrazovanja učitelja. Njihovim odgovarajućim načinima vrednovanja učitelja se može i dodatno motivirati za kvalitetniji profesionalni razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Draženka Skupnjak (autor)

Avatar Url Daria Tot (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Skupnjak, Draženka
Doprinos formalnih, neformalnih i informalnih oblika učenja kompetencijama i profesionalnom razvoju učitelja, 2019., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Skupnjak, D. (2019) 'Doprinos formalnih, neformalnih i informalnih oblika učenja kompetencijama i profesionalnom razvoju učitelja', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Skupnjak, Dra\v{z}enka}, year = {2019}, pages = {304}, keywords = {kompetencije, profesionalni razvoj u\v{c}itelja, inicijalno obrazovanje, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, formalno, neformalno i informalno u\v{c}enje, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, title = {Doprinos formalnih, neformalnih i informalnih oblika u\v{c}enja kompetencijama i profesionalnom razvoju u\v{c}itelja}, keyword = {kompetencije, profesionalni razvoj u\v{c}itelja, inicijalno obrazovanje, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, formalno, neformalno i informalno u\v{c}enje, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Skupnjak, Dra\v{z}enka}, year = {2019}, pages = {304}, keywords = {competences, professional development of teachers, initial education, inservice education, formal, non-formal and informal learning, lifelong learning}, title = {Contribution of Formal, Non-formal and Informal Forms of Learning to Competencies and Professional Development of Teachers}, keyword = {competences, professional development of teachers, initial education, inservice education, formal, non-formal and informal learning, lifelong learning}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font