Pregled bibliografske jedinice broj: 1010920
Osobine ličnosti i ponašanje na društvenim mrežama
Osobine ličnosti i ponašanje na društvenim mrežama, 2018., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 1010920 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti i ponašanje na društvenim mrežama
(Personality traits and behaviour on social networks)
Autori
Udovičić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2018
Stranica
31
Mentor
Butković, Ana
Ključne riječi
društvene mreže, osobine ličnosti, praćenje na društvenim mrežama, spolne razlike
(social networks, personality traits, social network monitoring, gender differences)
Sažetak
Društvene mreže postale su dio svakodnevnog života te su potaknule veliki broj istraživanja u kontekstu motivacija za korištenje, profila korisnika, ovisnosti i slično. Cilj ovog istraživanja je bio proučiti odnos osobina ličnosti, praćenja na društvenim mrežama, vremena i intenziteta korištenja društvenih mreža te spola. Ispitivano je prosječno vrijeme koje sudionici dnevno provedu na društvenim mrežama te su korištene Ljestvica intenziteta korištenja društvenih mreža (Facebook intensity scale (Ellison, Steinfield i Lampe, 2007), Big five Inventar (The Big five Inventory (John, Donahue i Kentle, 1991) i Upitnik o praćenju na društvenim mrežama konstruiran u sklopu kolegija ''Procjene i mjerenje ličnosti'' na Hrvatskim studijima. Podaci su prikupljeni online anketom. Sudionici su bili studenti Sveučilišta u Zagrebu (N=219) od kojih je 39.3% bilo muškog spola. Osobe muškog i ženskog spola su se značajno razlikovale na rezultatima Ljestvice intenziteta korištenja društvenih mreža. Nisu pronađene statistički značajne razlike između spolova s obzirom na praćenje na društvenim mrežama. Vrijeme provedeno na društvenim mrežama je u pozitivnoj korelaciji s neuroticizmom, a negativno povezano sa savjesnosti. Dobivena je značajna pozitivna povezanost praćenja na društvenim mrežama s neuroticizmom i vremenom provedenim na društvenim mrežama te značajna negativna povezanost sa savjesnosti, otvorenosti i ugodnosti. Intenzitet korištenja društvenih mreža je u značajnoj pozitivnoj korelaciji sa vremenom provedenim na društvenim mrežama te praćenjem i negativno povezan sa spolom. Žene intenzivnije koriste društvene mreže. Neuroticizam, ugodnost, vrijeme i intenzitet korištenja društvenih mreža su dobri prediktori praćenja na društvenim mrežama i model je objasnio 38% varijance praćenja na društvenim mrežama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija