Pregled bibliografske jedinice broj: 1010814
Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja
Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja // Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja, Vol. XVII (2019), No. 2; 309-322 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1010814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost neformalnog i informalnog učenja u profesionalnom razvoju učitelja
(The Representation of Non-Formal and Informal Learning in the Professional Development of Teachers)
Autori
Draženka Skupnjak ; Daria Tot
Izvornik
Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja (1334-2312) Vol. XVII
(2019), No. 2;
309-322
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
neformalno učenje, informalno učenje, učitelji, profesionalni razvoj
(non-formal learning, informal learning, teachers, professional development.)
Sažetak
Temeljni koncept na kojem počiva učiteljev profesionalni razvoj je profesionalno učenje kao cjeloživotan, otvoren, dinamičan i trajan proces različitih oblika formalnog, neformalnog i informalnog učenja. Istraživanja su dugo vremena bila usmjerena na područje formalnog obrazovanja, odnosno institucionalno organizirano učenje. Razvojem koncepta cjeloživotnog učenja u fokus ulaze i drugi oblici obrazovanja i učenja. Različiti modeli i varijacije neformalnog i informalnog učenja međusobno se u mnogim dijelovima isprepliću, a cilj je ovog istraživanja bio utvrđivanje koji su od tih oblika najzastupljeniji u profesionalnom razvoju učitelja razredne nastave. Na uzorku od 506 ispitanika Varaždinske, Međimurske, Koprivničko-križevačke i Bjelovarsko-bilogorske županije utvrđeno je da učitelji najučestalijim oblicima procjenjuju suradnju s drugim učiteljima u školi, neformalne razgovore s kolegama sustručnjacima, sudjelovanje na tečajevima, radionicama ili seminarima izvan škole, ŽSV-a te praćenje medija. Najmanje je zastupljeno sudjelovanje u međuškolskim/međunarodnim projektima i volontiranje. U nekim oblicima neformalnog i informalnog učenja također je utvrđena statistički značajna razlika s obzirom na godine učiteljskog staža i vrstu inicijalnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts
- CSA Sociological Abstracts database
- EBSCO
- ERIH Plus
- HRČAK
- Religious & Theological Abstracts (Myerstown, USA)