Pregled bibliografske jedinice broj: 1010674
Projekt Giantleap - Razvoj modula gorivnih članaka za povećanje dosega električnog autobusa
Projekt Giantleap - Razvoj modula gorivnih članaka za povećanje dosega električnog autobusa // Zbornik radova / Power & Energy Masters 2018 / 13. međunarodno znanstveno-stručno savjetovanje 'Energetska i procesna postrojenja' i 8. međunarodni forum o obnovljivim izvorima energije / Iljaš, Branko (ur.).
Zagreb: Energetika marketing, 2018. str. 69-69 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1010674 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projekt Giantleap - Razvoj modula gorivnih članaka za povećanje dosega električnog autobusa
(The Giantleap Project - The Development of Fuel Cell Modules to Increase the Electric Bus Driving Range)
Autori
Barbir, Frano ; Radica, Gojmir ; Penga, Željko ; Pivac, Ivan ; Pivac, Nikolina ; Šimić, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova / Power & Energy Masters 2018 / 13. međunarodno znanstveno-stručno savjetovanje 'Energetska i procesna postrojenja' i 8. međunarodni forum o obnovljivim izvorima energije
/ Iljaš, Branko - Zagreb : Energetika marketing, 2018, 69-69
Skup
13. Međunarodno znanstveno-stručno savjetovanje "Energetska i procesna postrojenja" ; 8. Međunarodni forum o obnovljivim izvorima energije
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 14.11.2018. - 16.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
modul gorivnih članaka ; električni autobus s baterijama ; povećanje dosega
(PEM fuel cell stack ; Electrical Bus ; Range Extender)
Sažetak
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu sudjeluje u europskom projektu Giantleap (iz programa 'Obzor 2020.'). Voditelj projekta je institut SINTEF iz Norveške, a partneri su proizvođač autobusa tvrtka VDL iz Nizozemske, tvrtke Elring Klinger i Bosch Engineering iz Njemačke i FCLab Sveučilišta Franche-Comte iz Francuske. Cilj projekta je povećati doseg električnog autobusa s baterijama ugradnjom modula s gorivnim člancima i spremnicima vodika. ElringKlinger je isporučio gorivne članke, Bosch je odgovoran za dizajn cijelog sustava, odabir i isporuku ostatka komponenti i njihovu integraciju i za ispitivanje cijelog sustava, VDL integrira sustav u autobus, dok je FESB zadužen za dijagnostiku degradacije gorivnih članaka, a FCLab za prognostiku preostalog vijeka trajanja gorivnog članka i cijelog sustava. Projekt se uspješno privodi kraju i integracija modula je upravo u tijeku, nakon čega će autobus biti ispitan. Očekuje se da će modul udvostručiti doseg autobusa s 200 na 400 km.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split